تخریب بیش از ۲ هزار هکتار مرتع در استان اردبیل

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: در هفت ماه امسال بیش از ۲ هزار هکتار مرتع توسط سودجویان تخریب شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا کرمی‌نیا، جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: میزان تخریب مراتع امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته و در هفت ماه امسال ۳۴۹ فقره پرونده تخریب تشکیل و ۲ هزار و ۱۸۲ هکتار زمین هم در نقاط مختلف استان تخریب شده است.

او افزود: در این مدت ۱۵۰ فقره پرونده تصرف اراضی تشکیل شده و ۹۲۹ هکتار زمین در نقاط مختلف استان از سود جویان رفع تصرف شده است.

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اشاره به آمار مکشوفه زغال در استان گفت: در هفت ماه امسال چهار هزار و ۷۳۰ کیلوگرم زغال قاچاق و ۲۸ هزار کیلوگرم هیزم از سودجویان کشف شده است.

کرمی‌نیا ادامه داد: در ارتباط با قاچاق چوب هم در هفت ماه امسال یک هزار و ۶۵۵ کیلوگرم قاچاق چوب کشف شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۸ درصد افزایش یافته است.

او کاهش آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها  در استان را یادآور شد و گفت: ۱۱ فقره آتش‌سوزی در هفت ماه امسال در مراتع و جنگل‌های این استان اتفاق افتاده است.

کرمی نیا ادامه داد: هماهنگی و تعامل با نیروی انتظامی نیز در بحث رسیدگی و برخورد با متخلفان و متجاوزان به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی صورت گرفته و قرار شده این نیروها در زمینه سایر تخلفات حوزه منابع طبیعی کمک‌رسان یگان حفاظت منابع طبیعی باشند.

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزود: در سال‌های اخیر با استقرار نیرو های یگان حفاظت در نقاط مختلف شهرستان‌ها جلوی تخریب مراتع گرفته شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.