گزارش ها حاکی از آن است که فیسبوک پست های حاوی اطلاعات غلط متحدان ترامپ را حذف نمی کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت فیسبوک همواره در حال مبارزه با رفتارهای نادرست در اینترنت و فضای مجازی است و جلوی سوگیری‌های غیرمعقول را می‌گیرد. با این وجود شواهد حاکی است که این شبکه اجتماعی قوانین خود را بر روی تمامی کاربران اعمال نمی‌کند و واکنش جدی و کوبنده‌ای را به همه نشان نمی‌دهد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده جدید، شرکت فیسبوک جریمه‌های اینترنتی خود را برای متحدان دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، که قوانین فضای مجازی را زیر پا می‌گذارند لحاظ نمی‌کند. به گفته منابع خبری مختلف، فیسبوک پست‌هایی از متحدان ترامپ را که داده‌‌های نادرست در اختیار کاربران می‌گذاشتند حذف نمی‌کند که این باعث شکل‌گیری درگیری‌های اینترنتی شده است.

در پی این اتفاقات، سازمان‌هایی مانند Trump Pac اطلاعات نادرست بسیاری را در صفحات مجازی خود منتشر کرده‌اند که هیچ واکنش جدی و محکمی را از سوی فیسبوک به خود ندیده است. فیسبوک پیش از این اعلام کرده بود اگر پستی در فضای مجازی شامل اطلاعات نادرست باشد بر روی آن برچسب مشخصی قرار خواهد گرفت، با این حال پست‌هایی از متحدان دونالد ترامپ در این شبکه مجازی با اطلاعات نادرست به صورت واضح قرار گرفته اما هیچ گونه برچسبی را دریافت نکرده ‌است.

واکنش فیسبوک به اتحامات صورت گرفته


بیشتر بخوانید


واکنش فیسبوک به اتحامات صورت گرفته

سخنگوی شرکت فیسبوک به صورت مستقیم درباره این مسئله صحبت نکرده، اما اظهار داشته ابرقدرت‌های فضای مجازی معمولا به موارد نادر واکنش جدی نشان نمی‌دهند. وی گفته فیسبوک تاکنون صفحات بسیاری از متحدان ترامپ را به دلیل انتشار اطلاعات غلط بسته است اما جزئیاتی از موارد پیش آمده را مطرح نکرده است.

حتی اگر سخنگوی فیسبوک حقیقت را بیان کند، این امر ماهیت فرق گذاشتن شبکه اجتماعی بین کاربران مختلف را تغییر نمی‌دهد. بسیاری از محققان و منتقدان فضای مجازی باور دارند شرکت فیسبوک اجازه می‌دهد برخی اطلاعات غلط در این شبکه اجتماعی انتشار یابند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.