رئیس دانشگاه پیام نور درباره منابع و زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور توضیحاتی داد.

محمدرضا زمانی، رئیس دانشگاه پیام نور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با پیگیری‌های زیادی که صورت گرفت مجوز برگزاری بیست و یکمین دوره فراگیر کارشناسی ارشد پیام نور هفته قبل از شورای سنجش و پذیرش وزارت علوم اخذ شد. هم اکنون در حال هماهنگی با سازمان سنجش برای مشخص کردن مواد امتحانی این آزمون هستیم.

او ادامه داد: تا آخر آبان با هماهنگی سازمان سنجش تاریخ ثبت نام را مشخص و روند ثبت نام متقاضیان را آغاز می‌کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور افزود: در این دوره، ظرفیت پذیرش ۳۰ هزار دانشجو با احتساب یک هزار و ۳۰۰ رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد را داریم.

زمانی گفت: امیدواریم بعد از ثبت نام، آزمون فراگیر پیام نور را در ابتدای دی برگزار کنیم. داوطلبانی که در این دوره پذیرش شوند از ترم دوم وارد دانشگاه خواهند شد و در دروسی که در امتحان آنها شرکت کرده و  نمره قبولی را بیاورند به عنوان دروس پاس شده دانشجو در ترم اول محسوب می‌شود و دانشجویان به محض قبولی، وارد ترم دوم کارشناسی ارشد خواهند شد.

او بیان کرد: این متقاضیان به محض اینکه وارد دانشگاه شوند از تمام تسهیلاتی که برای سایر دانشجویان در نظر گرفته شده مثل وام، بن کارت و... برخوردار می‌شوند. مدرک این دانشجویان با سایر دانشجویان ارشد دانشگاه پیام نور تفاوتی ندارد. تنها تفاوت دانشجوی ارشد فراگیر با دانشجوی ارشد قبول شده در کنکور، نحوه پذیرش است.

رئیس دانشگاه پیام نور افزود: منابع فراگیر ارشد عموما ۳ درس است و احتمال زیاد تا آخر آبان ۹۹ اعلام خواهد شد.

او درباره تبلیغات موسسات مختلف برای قبولی داوطلبان در دوره‌های فراگیر گفت: داوطلبان این دوره‌ها فریب این موسسات را نخورند، زیرا خود دانشگاه پیام نور هم مجوز برگزاری این دوره‌ها را به صورت رسمی ندارد و هیچ تشکیلات رسمی برای آموزش این آزمون‌ها نداریم.

زمانی تاکید کرد: ثبت نام صرفا از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌شود و کلیه داوطلبان جهت کسب اطلاعات بعدی می‌توانند به پرتال دانشگاه به نشانی pnu.ac.ir مراجعه کنند.

ماجرای لغو مجوز فراگیر ارشد پیام نور چه بود؟

اوایل شهریور ماه بود که خبر لغو شیوه جذب دانشجوی کارشناسی ارشد به شیوه فراگیر اعلام شد. در این مصوبه بیان شده بود که بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، پذیرش دانشجو به شیوه فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد، در مراکز و واحدهای وابسته دانشگاه پیام نور لغو شده است. 

عبدالرضا اوحدی همدانی، مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم در نامه ای به مرتضی محسنی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور  خواستار  لغو تبلیغات بر روی پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد فراگر پیام نور شد.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم در این نامه نوشته بود: با توجه به بند یک جلسه پانزدهم در تاریخ ۴ مرداد ۹۹ شورای سنجش و پذیرش دانشجو، پذیرش دانشجو به شیوه فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد، در مراکز و واحدهای وابسته به آن دانشگاه لغو شده است.

واحدی یادآوری کرد: اما همچنان موسسات آموزشی تبلیغات زیادی برای پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد به شیوه فراگیر و بدون کنکور در دانشگاه پیام نور را از طریق رسانه ها و شبکه های مجازی انجام می دهند که این امر می تواند منجر به انحراف عمومی شده و زمینه را برای سودجویی و کلاهبرداری از متقاضیان فراهم آورد.

اما چند روز قبل مدیر کل روابط عمومی دانشگاه پیام نور از  اخذ مجوز برگزاری دوره های فراگیر پیام نور خبر داد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار