در تلخ‌ترین روز کرونایی استان فارس ۳۴ نفر بر اثر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به شرایط بحرانی کنونی که هر روز شاهد از دست دادن جمعی از هم استانی هایمان به علت بیماری کرونا هستیم، اظهار کرد: ۳۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به علت ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، تاکنون آمار جانباختگان کرونا ویروس در فارس به هزار و ۴۷۰ نفر رسیده است.

او همچنین با اشاره به شناسایی بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ مبتلای جدید در شبانه روز گذشته در استان فارس تصریح کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، ۳۷۶ هزار نمونه آزمایشگاهی در فارس از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، تاکنون ۹۱ هزار و ۴۸۳ مورد مثبت شناسایی شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون هزار و ۴۹۹ بیمار مشکوک و دارای علامت در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: از این تعداد، ۲۱۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به علت وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۷۷ هزار و ۶۱۳ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه استان فارس از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز درآمده و محدودیت‌های جدید در استان اعمال شده است، افزود: ظرفیت اشغال تخت‌های بیشتر بیمارستان‌های استان تکمیل شده و بیماران مبتلا به کرونای بسیاری از بیمارستان‌های استان برای دریافت خدمات در لیست انتظار قرار دارند.

همتی از مردم استان فارس درخواست کرد: کنترل بیماری به مسئولیت پذیری تک تک افراد جامعه بستگی دارد، در حال حاضر عده‌ای به علت بی توجهی و سهل انگاری برخی افراد، به بیماری مبتلا می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار