معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ازفعالیت دستگاه‌های اجرایی کردستان با ۵۰ درصد نیروهای اداری از فردا چهارشنبه به مدت ۱۰ روز خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد ابراهیم زارعی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت:طبق صورتجلسه ستاد استانی مدیریت کرونا، فعالیت دستگاه های اجرایی استان از روز چهارشنبه۱۴ آبان  به مدت ۱۰ روز، با استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت نیروهای اداری به صورت دورکاری، و حضور سایر کارکنان در محدوده زمانی ۷:۳۰ صبح لغایت ۱۲ ظهر خواهد بود.

او افزود:دستگاه‌های خدمات رسان از این مصوبه مستثنی بوده و با استفاده از تمام نیرو‌ها ارائه خدمت می‌نمایند، اما بخش اداری این دستگاه‌ها می‌توانند با تشخیص مدیر مربوطه، از دورکاری استفاده نمایند.

زارعی گفت: طبق همین مصوبه مقرر گردید، در شهرستان‌های بانه، بیجار، سقز، سنندج، کامیاران و مریوان، فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ از روز چهارشنبه ۱۴ تا تاریخ ۲۳ آبان جاری به مدت ۱۰ روز ومحدودیت شدید اعمال شود و این محدودیت با نظر ستاد ملی یا استانی مدیریت کرونا، قابل تمدید می‌باشد.

او گفت: در خصوص فعالیت مراکز آموزشی به صورت مجازی یا حضوری، در مناطق روستایی شهرستان‌های مشمول محدویت، بعد از طرح در ستاد شهرستانی، به تشخیص فرماندار و رییس آموزش و پرورش شهرستان، تصمیم گیری لازم انجام خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در ادامه، به پیگیری وضعیت تردد مسافر از مرز باشماق توسط استانداری اشاره و یادآوری کرد: با توجه به اینکه تستینگ بیماران خارجی در مرز‌ها توسط علوم پزشکی، به لحاظ قانونی محدویت دارد، لذا مقرر گردید، با استقرار بخش خصوصی، خدمات پاراکلینیکی و آزمایشی صورت پذیرد.

زارعی ضمن درخواست همکاری از کلیه فعالین مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ که مشمول محدودیت شده اند، تاکید کرد: معیشت مردم مهم است، اما در حال حاضر اولویت همه ما باید سلامت مردم باشد.

او افزود: مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، حکم قانون را دارد لذا حوزه دادگستری قطعاً با خاطیان برخورد خواهد کرد و کسانی که مراعات نکنند ابتدا تذکر دریافت خواهند کرد و در صورت بی توجهی مغازه آنان پلمپ خواهد شد.

گفتنی است، نوبت دهی بانک‌ها جهت جلوگیری از تجمع در شعب، انجام ثبت نام دانشگاه‌ها به صورت آنلاین، افزایش تستینگ بیماران کرونایی از ۶۰۰ به ۱۵۰۰ نفر روزانه توسط علوم پزشکی، جلوگیری از هرگونه تجمع غیر ضروری و همچنین اعمال محدودیت‌های ترافیکی جهت ورود و خروج از پلیس راه‌های سنندج از ساعت ۱۲ ظهر دوشنبه ۱۲ آبان لغایت ساعت ۲۴ جمعه ۱۶ آبان از دیگر مصوبات جلسه ستاد استانی مقابله با کرونای استان است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.