معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در هفت ماه امسال ۶۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و خارج از آن‌ها به همت کلینیک کسب و کار استان به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: کلینیک کسب و کار خراسان رضوی در بهار سال گذشته به همت استاندار وقت با مسئولیت شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در این استان راه‌اندازی شد.

او افزود: این کلینیک مسئولیت عارضه یابی و کمک به احیای واحد‌های صنعتی نیمه راکد و راکد در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان و خارج از آن‌ها را برعهده گرفت که در همین جهت امسال بهبود وضعیت هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی را هدف گذاری کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: از این تعداد هزار و ۷۶ واحد به خدمات مشاوره‌ای و کلینیکی نیازمند بودند که در هفت ماه امسال ۴۰۶ واحد از مشاوره کلینیک کسب و کار، ۶۴ واحد از مراجعه حضوری یا پیگیری‌های تلفنی اعضای کلینیک، دو واحد صنعتی از خدمات نهاد‌های دولتی، ۸۵ واحد از خدمات حمایتی بسیج مهندسین، ۲۴۵ واحد از پایش اولیه هسته‌های عارضه یابی شهرستان‌ها و ۲۲۰ واحد از خدمات کمیسیون‌های حمایت قضایی مستقر در شهرک‌های صنعتی بهره گرفتند.

بیشتر بخوانید

رسولیان بیان کرد: از کل واحد‌های هدف گذاری شده توسط کلینیک کسب و کار خراسان رضوی در سال جاری، ۵۴ واحد غیرفعال توسط بانک‌ها تملک شده بودند که برای خروج آن‌ها از تملک، اقدامات لازم انجام گرفت.

او تصریح کرد: با ارائه خدمات مشاوره‌ای و کلینیکی در سال جاری مشکل ۷۵۹ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان یا خارج از آن‌ها حل شد که از این تعداد ۷۰ واحد از خدمات مشاوران بهره گرفتند، مشکل ۴۶ واحد توسط شهرک‌های صنعتی، مشکل ۹۸ واحد در هسته‌های عارضه یابی شهرستان‌ها و مشکل ۲۰ واحد از طریق کارگروه‌های بسیج مهندسین حل شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: مشکل ۴۱۹ واحد صنعتی نیز از طریق صدور مصوبه در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و مشکل ۷۲ واحد صنعتی نیز از طریق صدور مصوبه در کمیسیون‌های حمایت قضایی استان حل شد.

رسولیان اظهار کرد: مشکل ۹ واحد صنعتی مربوط به مشکلات کلان کشور بود که به کمیته کارشناسی ستاد تدابیر ویژه اقتصادی استان ارسال شد که تدابیر لازم برای حل آن‌ها اتخاذ گردید.

او افزود: در نتیجه اقدامات صورت گرفته ۴۲ واحد صنعتی راکد در داخل شهرک‌های صنعتی و ۱۸ واحد صنعتی راکد در خارج از شهرک‌های صنعتی دوباره راه‌اندازی شدند.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار