مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۷۵ فقره پرونده گرانفروشی و هشت فقره پرونده احتکار به شعب تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اشرفی مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: متخلفان ۳۷۵ فقره پرونده گرانفروشی و هشت فقره پرونده احتکار، به پرداخت بیش از ۲ میلیارد و ۹۹۲ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

او افزود: سازمان تعزیرات حکومتی برای مجازات گرانفروشان و محتکران اراده‌ای جدی دارد و شعب این اداره کل در سطح استان وفق قوانین و مقررات موضوعه مجازات‌های سنگین تعیین خواهند کرد.

 اشرفی عنوان کرد: سرعت و دقت در رسیدگی یکی از اولویت‌های این سازمان است و تلاش شده است تا گزارش‌های دریافتی از مراجع مربوطه علی رغم شرایط حاکم ناشی از بیماری کرونا با سرعت رسیدگی و اتخاذ تصمیم شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی بیان کرد: جبران خسارات وارده به شکات و رعایت حقوق مصرف کنندگان یکی دیگر از وظایف این اداره کل است.

او ادامه داد: بر این اساس در هفت ماه گذشته یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال به عنوان اعاده حق شکات مورد حکم قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


اشرفی تصریح کرد: بر اساس قوانین و مقررات حاکم، مجازات تخلفاتی نظیر گرانفروشی و احتکار با توجه به دفعات تکرار، پرداخت جزای نقدی، نصب تابلو بر سر در واحد صنفی متخلف، تعلیق پروانه کسب و تعطیلی واحد صنفی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی اصلاح و بازدارنده بودن قوانین و مقررات مرتبط با تخلفات صنفی را ضروری دانست و گفت: رؤسای شعب تعزیرات حکومتی در پرونده‌های تخلفات صنفی به قوانینی همچون قانون نظام صنفی مصوب سال ۹۲ و یا قانون تعزیرات حکومتی مصوب سال ۱۳۶۷ استناد می‌کنند.

او افزود: در صورت عدم بازدارندگی مجازات‌ها و اصرار فرد بر تکرار تخلف، مقرر شده تا برای اعمال مجازات‌های موثر از ظرفیت دادستانی استفاده شود.

اشرفی گفت: با توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، استفاده از توان بسیج نقش موثری در کمک به دستگاه‌های مسئول تنظیم بازار خواهد داشت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از مردم استان خواست تا اخبار و اطلاعات مربوط به تخلفاتی همچون گرانفروشی، احتکار، کم فروشی، فروش اجباری و نگهداری کالای قاچاق را از طریق سامانه ۱۳۵ اعلام کنند تا پیگیری‎‌های لازم به عمل آید.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.