مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: عملیات تکمیل سلول‌های دفن زباله در سایت صفیره درحال انجام است و تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

رضا علیجانی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: سایت دفن بهداشتی پسماند صفیره از حدود ۱۲ سال پیش راه اندازی شده و شاهد مشکلاتی از جمله احداث نشدن سلول‌های جدید در آن هستیم.

او افزود: از زمانیکه آغاز به فعالیت در این حوزه کردم عملیات تکمیل سلول‌ها آغاز شده و امیدواریم تا پایان سال ۹۹ این عملیات به پایان برسد و بخش عمده مشکلات در سایت و آتش سوزی‌های آن مرتفع شود.

علیجانی با اشاره به راه اندازی سلول دیگری برای دفن زباله اشاره کرد و بیان داشت: مراحل اداری ساخت این سلول درحال انجام است و عملیات ساخت آن بزودی آغاز خواهد شد که با راه اندازی آن ظرفیت دفن زباله‌ها به میزان زیادی افزایش می‌یابد و بخش عمده مشکلات رفع می‌شود، ضمن اینکه مزایده‌ای برای احداث کارخانه تفکیک زباله انجام شده و بهره بردار و سرمایه گذار آن در روز‌های آینده تعیین می‌شود.

آلودگی هوای اهواز مربوط به سایت صفیره نیست

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز مساحت سایت دفن زباله صفیره را حدود ۱۲۰ هکتار است، اظهار داشت: برخی افراد و زباله گرد‌ها به صورت غیرقانونی هرازگاهی وارد حریم این سایت به قصد برداشت زباله‌های فلزی و پلاستیکی می‌شوند و ممکن است با اقدامی اشتباه و ناخواسته سبب وقوع آتش سوزی در این سایت شوند.

این مقام مسئول بیان کرد: سایت صفیره علیرغم مساحت زیاد پیش از این یا فاقد حراست بود یا تعداد بسیاری کمی از محل مذکور نگهبانی می‌کردند، ولی هم اکنون اقدامات لازم برای حضور نگهبان در سایت در دست پیگیری است تا از ورود افراد غیرمجاز و زباله گرد‌ها و وقوع آتش سوزی‌های احتمالی جلوگیری بعمل آید.

علیجانی ادامه داد: آلودگی اخیر این کلانشهر مربوط به سایت صفیره نیست، بلکه بخشی از آن مربوط به برداشت نیشکر است که حدود ۷۰ درصد به روش سیاه و از طریق سوزاندن مزارع انجام می‌شود و بخشی دیگر مربوط صنایع مختلف فعال در شهر می‌شود و باید به صورت دقیق بررسی شود و اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.