کمین کرونا در مراحل برداشت زعفران / هشدار علوم پزشکی گناباد به کشاورزان

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مرحله برداشت و پر کردن زعفران نیازمند توجه دقیق به رعایت اصول بهداشتی و مسائل پیشگیرانه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد باذلی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت:  با توجه  به گروهی و جمعی بودن برداشت و پر کردن زعفران  و اینکه گل زعفران از مبداء تا مقصد به دست چند نفر می‌چرخد و عامل مهمی برای انتقال ویروس همه گیر کرونا محسوب می‌شود اگر یک نفر در این فرآیند، آلوده به بیماری کرونا باشد افراد زیادی را درگیر این بیماری می‌کند.

او افزود: بر این اساس، کارگران و کشاورزان و تولید کنندگان باید تا جایی که امکان دارد با رعایت اصول  بهداشتی در این زمینه از چرخه انتقال و شیوع این بیماری جلوگیری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد با اشاره به بحرانی بودن وضعیت گناباد از نظر شیوع ویروس همه گیر کرونا کمبود دستگاه اکسیژن ساز و نیروی انسانی را از مشکلات این بخش ذکر کرد و توجه بیشتر مسوولان ذی ربط را به این مهم خواستار شد.

باذلی بیان کرد: دو دستگاه اکسیژن ساز از سالیان گذشته در بیمارستان علامه بهلول گنابادی فعال بود و یک دستگاه هم به تازگی خریداری شده و مراحل نصب آن در دست انجام است، ولی با توجه به تعداد زیاد بیماران و حجم زیاد مصرف اکسیژن، این تعداد دستگاه اکسیژن ساز جوابگوی نیاز بیماران نیست.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار