نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک استان و میزبانی از صنایع مختلف نیازمند ایجاد بانک خون بسیار غنی در راستای پدافند غیرعامل در بوشهر هستیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از ساختمان در حال ساخت مرکز جامع انتقال خون استان بوشهر، خدمات انتقال خون را نبض تپنده سلامت جامعه ذکر کرد و افزود: وقتی این مایع حیاتی هیچ جایگزینی ندارد و زندگی بیماران به ایثار مردم گره خورده است، همه ما در راستای وظیفه انسانی و دینی خود باید به اهدای خون در این شرایط اهتمام ویژه داشته باشیم.

او، ارسال نمونه‌های خونی به فارس را امری زمان بر و غیرحرفه‌ای دانست و بیان کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک استان و میزبانی از شرکت‌های نفتی، نهاد‌های نظامی و نیروگاه اتمی، نیازمند ایجاد بانک خون بسیار غنی در راستای پدافند غیرعامل در بوشهر هستیم.


بیشتر بخوانید


رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر عنوان کرد: برای پاسخگویی به نیاز‌های درمانی بیماران باید دستگاه پالایش خون در مرکز انتقال خون بوشهر مستقر شود تا در کمترین زمان ممکن به نیاز بیماران پاسخ داده شود.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر نیز با اشاره به کسب مجوز ارسال پلاسما به شرکت اروپایی برای تهیه دارو‌های مشتق از پلاسما و بازگشت آن‌ها به کشور گفت: در راستای پدافند غیرعامل دو مرکز معین بانک خون در شمال و جنوب استان و ساختمان مرکز ثابت خونگیری شهرستان دیلم با کمک خیرین سلامت ساخته شده است و پیگیر ساخت مراکز ثابت خونگیری در سه شهرستان بدون پایگاه انتقال خون با همکاری فرمانداری‌ها هستیم.

نرگس عبیدی بیان کرد: راه اندازی مرکز جامع ایمنی و هماتولوژی جنوب کشور یکی از برنامه‌های پیش رو است که با تکمیل ساختمان جدید انتقال خون استان در صدد انجام آن هستیم و امیدواریم با همت مسئولان به زودی نهایی شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.