طبق پیش بینی هواشناسی استان مرکزی انباشت آلاینده‌های جوی در مناطق صنعتی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  قاسمی کارشناس هواشناسی استان مرکزی گفت: بررسی‌ها حاکی از افزایش بیشتر سکون نسبی جو حداقل تا یکشنبه است که موجب افزایش پتانسیل انباشت آلاینده‌های جوی در اراک و سایر مناطق صنعتی استان مرکزی می‌شود.

قاسمی افزود: طی روز‌های آینده جوی پایدار و آسمانی عمدتا صاف تا کمی ابری و بدون نوسان محسوس دما پیش بینی می‌شود.

طبق "هشدار آلودگی سطح زرد شماره ۲۵ " هواشناسی استان مرکزی به دلیل تداوم پایداری جو و افزایش سکون نسبی هوا افزایش پتانسیل انباشت آلاینده‌های جوی از روز پنجشنبه ۸ /۸ /۹۹ در اراک و سایر مناطق صنعتی استان شروع شده و تا یکشنبه ۱۱ /۸ /۹۹ ادامه دارد.

هواشناسی استان مرکزی در این هشدار با اشاره به افزایش غلظت آلاینده‌های جوی به ناسالم برای گروه‌های حساس در صورت انتشار آلاینده‌ها توصیه کرده که از تردد‌های غیر ضروری برای گروه‌های حساس (سالمندان، بیماران، کودکان و.) اجتناب شود و دستگاه‌های اجرایی و صنایع اقدامات لازم را جهت کنترل گاز‌های آلاینده انجام دهند.

هواشناسی کشوری هم جوی آرام و پایدار در بیشتر مناطق کشور افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی را پیش بینی کرده است.

همچنین امروز و فردا دمای هوا در استان‌های ساحلی خزر ۳ تا ۶ درجه افزایش می‌یابد و از دوشنبه تا پایان هفته در سواحل شمالی و شمال غرب کشور کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.