هوای اراک امروز برای دهمین روز پیاپی در وضعیت ناسالم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، رضا میرزائی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت:اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک در ساعت ۱۱ صبح امروز شاخص آلایندگی هوای این شهر را ۱۲۰ نشان داده و این شرایط برای گروه‌های سنی حساس در شرایط ناسالم است.

میرزائی افزود: توصیه میشود افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان، زنان باردار و کودکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

او اضافه کرد: بیشترین حجم ترکیبات آلایندگی هوا در ده روز اخیر ذرات معلق با قطر کمتر از ۲ و نیم میکرون بوده و بالاترین سهم آلایندگی این ذرات نیز ایستگاه شریعتی واقع در بلوار میرزای شیرازی ثبت شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی استقرار پدیده وارونگی دما و کیفیت نامطلوب هوا تا فردا یکشنبه تداوم دارد و با توجه موج سوم کرونا آثار نامطلوب الاینده‌ها بر مردم بیشتر است.

او ادامه داد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته، تدوام آلودگی بر تشدید بیماری کرونا تاثیر زیادی داشته و انتظار است در این روز‌ها از هرگونه تردد غیرضرور در فضای باز خودداری شود.

رضا میرزائی اظهارکرد: دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها و خودداری از انجام هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا شود مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری و عمرانی نیز در این روز‌های ناسالم هوا باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۲۴ روز ناسالم را داشته است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار