توسعه زیر ساخت‌های برق در شیراز

شرکت توزیع برق شیراز امسال ۱۰ میلیارد ریال برای توسعه زیر ساخت‌های محدوده امور یک توزیع برق شیرازسرمایه گذاری و هزینه کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، شماری از بیمارستان‌ها، مراکز اداری، شرکت‌های خصوصی، مراکز خدماتی، آثار تاریخی و گردشگری در محدوده تحت مدیریت امور یک برق شیراز قرار دارند، شرکت توزیع برق شیراز امسال ۱۰ میلیارد ریال برای توسعه زیر ساخت‌های این منطقه سرمایه گذاری و هزینه کرده است.

مدیر امور یک شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: ناحیه یک شیراز حدود ۱۲۰ هزار مشترک را تحت پوشش دارد و به لحاظ وسعت، اهمیت و تعداد مشترک، از نقاط بسیار مهم در صنعت برق شهر شیرازمحسوب می‌شود.

روح الله بازیار با بیان اینکه عمر شبکه و سیستم‌ها و لوازم مورد استفاده در این محدوده از شیراز به نسبت سایر امور‌ها بالاتر است، گفت: در محدوده امور یک توزیع برق شیراز، ۲ سطح ولتاژی ۱۱ و ۲۰ کیلوولت وجود دارد که این امر قدرت مانور فیدر‌ها را کاهش داده است.

او در توصیف شرایط حساس این امور، گفت: در محدوده تحت مدیریت امور یک، ۵۱ فیدر در ۸ ایستگاه فوق توزیع قرار دارد که ۳۶ فیدر ۱۱ کیلوولت و ۱۵ فیدر ۲۰ کیلوولت است. طول شبکه فشار متوسط هوایی و زمینی ۳۵۰ کیلومتر و تعداد ترانسفورماتور‌های هوایی و زمینی یک هزار و ۱۵۰ دستگاه است.

بازیار با اشاره به قدمت شبکه این محدوده و فرسودگی کابل‌های زمینی روغنی، مستهلک شدن برخی از تجهیزات موجود در این منطقه، گفت: چندین طرح بهسازی، نوسازی و توسعه شبکه درقالب طرح جهادی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال اجرایی شد که یکی از این طرح‌ها مقاوم سازی، بهسازی، تعویض پایه و شبکه در محدوده خیابان شهید کلانتری بود.

او ادامه داد: در این طرح با صرف ۲۰۰ میلیون تومان تعداد ۱۱ اصله پایه ۱۵ و ۱۲ متری تعویض و به مقاوم سازی شبکه، کمک شده است.

بازیار همچنین از اجرای طرح روشنایی زیرگذر دلگشا که به دلیل سرقت کابل، با مشکل مواجه شده بود خبر داد و هزینه این طرح را ۱۵۰ میلیون تومان اعلام کرد.

او گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم اجرا شده در طرح جهادی، احداث ۶۰ متر شبکه فشار متوسط زمینی و هوایی در محدوده دروازه اصفهان، بود که طی آن ۳۰۰ متر کابل روغنی فرسوده با چند مفصل که قابلیت اطمینان شبکه را پایین آورده بود از مدار خارج و نقطه رینگ سه خط مهم ولیعصر، فردوسی و قرآن احیاء شد.

بازیار هزینه اجرای این طرح را ۱۶۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این اقدام منجر به بالا رفتن قابلیت اطمینان شبکه شده است.

مدیر امور یک توزیع برق شیراز همچنین از اجرای عملیات برداشت ۲۱۰ متر کابل مسی در منطقه چشمه بیدی خبر داد و گفت: این اقدام با صرف ۲۰۰ میلیون تومان هزینه و احداث ۱۶۰ متر کابل فشار متوسط هوایی اجرا شد و قابلیت اطمینان شبکه منطقه اکبرآباد به نحو مطلوبی ارتقاء یافت.

بازیار یکی دیگر از اقدامات اساسی انجام شده در قالب پروژه‌های جهادی را جمع آوری ترانس دوقلوی پشت حمام وکیل شیراز ذکر و اضافه کرد: در این طرح با جمع آوری ترانس دوقلوی ۳۱۵ و ۲۰۰ کیلوولت، شبکه ناایمن هوایی که از بالای اماکن تجاری عبور کرده بود نیز برداشت و یک شبکه ایمن و مناسب اجرا شد.

مدیر امور یک توزیع نیروی برق شیراز هزینه اجرای این طرح را ۱۰۰ میلیون تومان ذکر و خاطرنشان کرد: انجام ۲۵۰ مورد قاب گذاری کابل‌ها نیز از اقدامات بسیار مهم و تاثیرگذار در ارتقا ایمنی، امنیت و اطمینان شبکه توزیع برق در این محدوده بوده که ۲۰۰ میلیون تومان هزینه در بر داشته است.

بازیار تصریح کرد: اقدامات برنامه ریزی شده در قالب طرح‌های جهادی در محدوده امور یک توزیع نیروی برق شیراز، تا پایان امسال تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار