مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان از اتمام کف سازی و زیباسازی پیاده راه‌های روستای گلابر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: با توجه به اینکه روستای گلابر پذیرای جمع کثیری از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی در طول سال می‌باشد، طرح پیاده رو سازی، کف سازی و زیباسازی در این روستای گردشگری انجام شد که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت.
 
او افزود: کف سازی پیاده راه اطراف چهل پله گلابر، رنگ آمیزی نرده ها، تعمیرآلاچیق و استحکام بخشی در گلابر انجام شد تا از این ظرفیت برای افزایش گردشگران در این منطقه استفاده شود.
 
ارجمند ادامه داد: پیاده راه‌های گردشگری، رابط اصلی و پیوند دهنده فضا‌های پویای شهری و گردشگران هستند و می‌توانند علاوه بر نقش اقتصادی و اجتماعی، عامل اساسی توسعه گردشگری شهری و حضور فعال گردشگران در فضا‌های شهری، محسوب شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان خاطرنشان کرد: توجه به صنعت گردشگری باعث توسعه اقتصادی می‌شود و اشتغال پایدار را به دنبال دارد و با ایجاد زیر ساخت‌های مناسب در روستای گلابر، این امکان برای گردشگران و اهالی ایجاد شده است تا این مسیر بکر و زیبا را به صورت پیاده طی کنند.

او در ادامه تشریح کرد: روستای گلابر در ۵۲ کیلومتری جنوب زنجان واقع شده است، این روستا طبق تقسیمات جغرافیایی در بخش مرکزی و دهستان گلابر واقع شده است.
 
ارجمند گفت: ۴۰ پله ساسانی که با توجه به کاوش‌های صورت گرفته قدمتی بیش از ۴هزار سال قبل از میلاد دارد، جزیره‌ای در وسط سد، منظره چشم نواز سد گلابر، مسجد قدیمی گلابر و طبیعت زیبای آن از چشم انداز‌های این روستا محسوب می‌شود.
 
انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.