منابع عالی‌رتبه دولت کویت اعلام کرد این کشور در تلاش است اختلاف مستمر میان کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس را حل و فصل کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه کویتی «القبس»، برخی منابع عالی‌رتبه در دولت کویت از تلاش‌های جدید این کشور برای حل اختلافات در شورای همکاری خلیج فارس خبر دادند و گفتند که تماس‌ها به منظور ایجاد وحدت و تلاش برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها به یکدیگر ادامه دارد.

این منابع ورود طرف‌های جدید به روند حل اختلافات در این شورا را بعید دانسته و گفتند: کویت، آمریکا و کشور‌های عضو شورای همکاری خواستار پایان دادن به اختلافات به منظور مقابله با چالش‌های منطقه‌ای، تغییرات جهانی و اقتصادی و حفظ موجودیت این شورا هستند.

منابع عالی رتبه دولت کویت همچنین درباره آغاز تحرکات جدید برای حل اختلافات در شورای همکاری به گونه‌ای که رضایت همگان جلب شود، ابراز امیدواری کردند.

العربی الجدید نیز هفته گذشته به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که اخباری در سطوح عالی رتبه سیاسی، که هنوز تایید نشده است، از احتمال اعلام آشتی میان کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس با قطر در روز‌های آینده وجود دارد.

این منابع آگاه افزودند: کویت نقشی اساسی در تجدید رایزنی‌ها در این زمینه داشته و روز‌های گذشته شاهد نشست‌های پی در پی میان مقامات کشور‌های حاشیه خلیج فارس در کویت و عُمان بوده که نتیجه آن یک توافق بوده است و بزودی اعلام خواهد شد.

در همین ارتباط اخیرا «نواف الاحمد جابر الصباح» امیر کویت، نامه‌ای برای «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی، فرستاد و بر اساس گزارش «القبس» این نامه درباره حل اختلافات با قطر بوده است.

بحران روابط میان چهار کشور عربی با قطر از ژوئن ۲۰۱۷ با قطع کامل روابط دیپلماتیک عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین با این کشور آغاز شد و هنوز حل نشده است و قطر صادرات و اقتصاد خود را در سال‌های گذشته متنوع و گسترده کرده است تا تبعات این محاصره را کاهش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احسان معتمدی
۱۲:۳۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
کویت عزیز اماده باش رزمندگان اسلام در حال تصرف ابتدا سرزمین های اسلامی از دزدها هستند که السعود را نابود و سپس به امارات و قطر و کویت و اینها هم می ایند سونامی شما را خواهدبرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
ننگ بر السعوود
آخرین اخبار