مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: موضوع پیدا شدن نفت در فرودگاه اهواز ۱۲ سال است که مطرح شده و طرح‌هایی برای جابه جایی آن مطرح شده، اما هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است.

فرودگاهامیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا و اتفاقاتی که در سال ۹۸ افتاد، ۸۰ درصد از پروازهای عبوری از فضای کشور کاهش پیدا کرد، گفت: هم اکنون با بهبود شرایط برخی از کشورها و افزایش پروازهای عبوری توسط صنعت حمل و نقل هواپیمایی دنیا امیدواریم میزان پروازهای عبوری از آسمان ایران افزایش پیدا کند.
 
او ادامه داد: هم اکنون حدود ۳۰ درصد پروازهای عبوری افزایش پیدا کرده که نسبت به مدت زمان شیوع ویروس کرونا بهتر شده و ما امیدواریم شرایط پروازهای عبوری نسبت به مدت شیوع ویروس بهتر شود.

افزایش میزان پروازهای عبوری از آسمان ایران

امیر مکری توضیح داد: به زودی با افزایش میزان پروازهای بین‌المللی آمار پرواز عبوری از آسمان ایران افزایش می یابد.
 
مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور با اشاره به اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا تمامی فرودگاه‌های کشور و تمامی ترمینال ها بر اساس پروتکل های بهداشتی که توسط وزارت بهداشت و همچنین سازمان هواپیمایی کشوری که به ما ابلاغ شده ضدعفونی و دستور العمل ها رعایت می شود، افزود: فرودگاه هیچ کدام از شهرها از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون تعطیل نبوده است، فاصله گذاری‌های اجتماعی و همچنین ضد عفونی تمامی ناوگان به صورت کامل انجام می شود و طبق هماهنگی های که بین شرکت های خدمات فرودگاهی و ایرلاین ها ایجاد می شود تمامی دستور العمل ها به صورت کامل رعایت می شود.

رعایت تمامی نکات بهداشتی در راستای کاهش ویروس کرونا

او اظهار کرد: البته در روزهای اول به دلیل کمبود برخی از امکانات مشکلاتی در این زمینه ایجاد شود اما با رفع این مشکلات و همکاری شرکت‌های خدمات فرودگاهی هم اکنون به صورت کامل تمامی اقدامات از جمله دستور العمل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی رعایت می شود.
بیشتر بخوانید

وی افزود: با همکاری تمامی ایرلاین ها و مردم در رعایت این نکات امیدواریم مشکلات در این زمینه برطرف شود اما باید اعلام کنیم تا زمانی که مردم خود اقدام به رعایت نکات بهداشتی نکنند ما هم محدودیت‌هایی را برای ارائه خدمات ایجاد می کنیم.

هیچ ابتلایی از مسافران  هوایی به کرونا ثبت نشده است 

مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور تصریح کرد: طبق آمارها از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون هیچ ابتلایی از مسافران به کرونا در فرودگاه ها و یا پروازها نداشتیم و طبق آخرین اظهار نظر وزارت بهداشت فرودگاه های کشور جزو دستگاه‌های است که تمامی نکات بهداشتی را رعایت کرده است و فرودگاه لارستان بالاترین رتبه را در سطح رعایت نکات بهداشتی کسب کرده است.

مشکل فرودگاه ماهشهر به زودی حل می شود

امیر مکری همچنین به بسته شدن فرودگاه ماهشهر در ماه های گذشته هم اشاره کرد و گفت: بسته شدن موقت فرودگاه ماهشهر  به دستور سازمان هواپیمایی کشوری برای رعایت نکردن برخی از قوانین بوده اما با جلساتی که با مسئولان سازمان هواپیمایی و مسئولان ماهشهر برگزار شد هم اکنون این مشکل برطرف شده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد:گفت این فرودگاه ها تحت نظارت سازمان هواپیمایی کشور است و ما هم به عنوان شرکت فرودگاه‌ها مسئولیت عملیات هوانوردی را بر عهده داریم و امیدواریم با همکاری تمامی دستگاه ها این مشکلات را به حداقل برسانیم حتی اگر فرودگاه‌ها تحت مالکیت ما نباشد.

موضوع پیدا شدن نفت در فرودگاه اهواز چیست؟

مدیر عامل شرکت فرودگاه ها اظهار کرد: موضوع پیدا شدن نفت ۱۲ سال در فرودگاه اهواز مطرح شده است، در فرودگاه‌ها اهواز و اراضی اطراف آن مخازنی از نفت و گاز وجود دارد و از آن زمان هم درباره این موضوع ارزیابی و بررسی های نهایی صورت گرفته است و در چند سال گذشته هم محلی برای ایجاد فرودگاه جدید خارج جانمایی شده ولی هم اکنون درصدد انجام این اقدام نیستیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: مکان این فرودگاه جانمایی شده اما بعید است که به این زودی مورد استقبال سرمایه گذاران قرار بگیرد، چرا که ۱۰ تا ۱۲ سال است این موضوع مطرح شده  اما هنوز به مرحله اجرایی و عملیاتی نرسیده است.

او تصریح کرد: شرکت فرودگاه‌ها در تمامی فرودگاه های تحت مالکیت خود از جمله فرودگاه شهر اهواز طرح‌های توسعه‌ای ‌را اجرا کرده و با توجه به تقاضای بالا در این استان این برنامه را اجرا خواهیم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار