پس از انتخابات آمریکا مقامات کشور‌های مختلف از جمله ایران، واکنش‌هایی به انتخاب بایدن و شکست ترامپ داشتند.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  شهر ویلمینگتون جایی در دل ایالت دلاویر آمریکا؛ وقتی جو بایدن نامزد منتخب ریاست جمهوری آمریکا پشت میکروفون‌ها آمد و انتخاب خودش را پیروزی بزرگی برای مردم کشورش خواند.

انتخابی که البته واکنش‌های زیادی را از سوی مقامات کشور‌های مختلف از جمله مقامات دولتی کسشور ما به همراه داشت.

صفحه توییتر انگلیسی دفتر مقام معظم رهبری پس از منتخب شدن جو بایدن و شکست دونالد ترامپ نوشت: «اوضاع در ایالات متحده و آنچه آن‌ها خود در مورد انتخابات خود می‌گویند یک نمایش است! این نمونه‌ای از چهره زشت لیبرال‌دموکراسی در ایالات متحده است. صرف‌نظر از نتیجه، یک چیز کاملا واضح است، سقوط قطعی سیاسی، مدنی و اخلاقی رژیم ایالات متحده».

واکنش مقامات دولت به حذف ترامپ

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان هم دیروز هجدهم آبان در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت این رابطه بیان کرد که «اینک فرصتی برای دولت آینده‌ی ‎آمریکا است که اشتباهات دولت گذشته را جبران کند و با احترام به قواعد جهانی، به مسیر پایبندی به تعهدات بین المللی بازگردد».

علی ربیعی سخنگوی دولت هم پس از انتخابات واشنگتن بر این باور است که «آمریکا می‌تواند با احترام به اراده تمدنی در حق برخورداری همزمان از رفاه، سلامت و امنیت ایرانیان، به خط‌مشی عاقلانه بازگشته و از سیاست‌های ضدمردمی و جنگ‌افروزانه امروز کاخ سفید فاصله گیرد. این مسیر به نفع صلح و امنیت جهانی و مردم منطقه نیز خواهد بود».

واکنش مقامات دولت به حذف ترامپ

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور هم در همین رابطه نوشت: «شکست دونالد ترامپ و استقبال مردم آمریکا و اکثر کشور‌های جهان از این اتفاق به این معناست که دوران یکجانبه‌گرایی، تندروی، تنش‌زایی، زیر پاگذاشتن تعهدات و تجاوز به حقوق ملت‌ها به سر آمده است. چهار سال سیاست خارجی زیان‌بار دولت ترامپ می‌تواند درس عبرتی باشد که سکانداران جدید کاخ سفید از این فرصت برای تغییر مسیر و اصلاح سیاست‌های غلط آمریکا استفاده کرده و با شرایط جدید نظام بین‌الملل همراه شوند».

همچنین محمدجواد آذری وزیر ارتباطات هم در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «آقای ترامپ قمارباز؛ پایان_ترامپ»

واکنش مقامات دولت به حذف ترامپ

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور هم در در همین رابطه در صفحه‌اش در توییتر نوشت: «سرانجام با اعلام نتیجه انتخابات آمریکا، دوران ترامپ و تیم ماجراجو و جنگ طلب او به پایان رسید. نقض معاهده‌های بین المللی از محیط زیست تا تحریم‌های اقتصادی و ضد انسانی علیه ملت ایران و حمایت از تروریسم و نژاد پرستی، شاکله سیاست‌های ترامپ بود. ملت ایران که با مقاومت در مقابل سیاست فشار حداکثری ترامپ ایستاد، رنج‌های ناشی از اخلال گسترده درمعیشت خود، عدم دسترسی بیماران به دارو و ترور سردار سلیمانی عزیز را فراموش نخواهد کرد. امیدوارم شاهد تغییر سیاست‌های مخرب آمریکا و بازگشت به قانون و تعهدات بین المللی واحترام به ملت‌ها باشیم».

این توییت در حالی بود که پیش از این جهانگیری در صفحه شخصی خود کلیپی را با محتوای پیروزی جو بایدن به اشتراک‌گزاری گذاشت که با واکنش‌های بسیاری همراه بود، اما پس از چند ساعت معاون ارتباطات دفتر جهانگیری آن را اشتباه ادمین تلقی کرد.

گزارش از محمدجواد رهنما

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
اقای روحانی ترور حاج قاسم وخساراتی که به ایران وارد شده یادت رفته در جلسه مطرح کنی
آخرین اخبار