لزوم نظارت فنی و تخصصی بر پروژه های عمرانی

استاندار خراسان جنوبی بر لزوم نظارت فنی و تخصصی در جریان اجرای پروژه‌های عمرانی تأکید کرد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استانداری خراسان جنوبی در جلسه کاری معاون و مدیران کل معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: نظارت فنی و تخصصی باید توسط کارشناسان و متخصصان زبده و کاربلد مرتبط صورت گیرد.

او با اشاره به وضعیت اعتباری شهرداری‌های استان، پیشنهادات و راهکار‌هایی را به منظور ایجاد اعتبارات دائمی و پایدار برای شهرداری‌ها ارائه نمود.

ملانوردی استاندار به کمیسیون ماده ۱۰۰ و وظایف آن نیز اشاره کرد و تصریح نمود: باید با نظارت کامل بر عملکرد آن در همه مناطق استان، از ساخت و ساز‌های خارج از چارچوب و توسعه‌های غیرقانونی جلوگیری شود.

ملانوری، ورودی و خروجی شهر‌ها و روستا‌ها را‌ی استان را در ایجاد نشاط اجتماعی و رفاهی شهروندان مؤثر خواند و تأکید نمود: در اجرای مبلمان شهری و فضاسازی‌ها باید از نظرات کارشناسی اهل فن استفاده شود.


بیشتر بخوانید


او  تبادل تجربیات بین شهرداران را در این زمینه مؤثر خواند و گفت: شهرداران می‌توانند طی نشست‌هایی با همتایان خود در مناطق مختلف استان از اطلاعات و تجربیات یکدیگر استفاده نمایند.

به گفته استاندار؛ بهره برداری از ظرفیت شهرداران استان‌های همجوار از طریق سفر به این مناطق نیز می‌تواند راهکاری برای ارتقاء سطح دانش و اطلاعات شهرداران باشد.

استاندار، وضعیت طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی استان را طی دو سال گذشته بسیار مطلوب خواند و اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه‌ها با قوت و قدرت ادامه می‌یابد.


بیشتر بخوانید


ملانوری تأکید کرد: هیچ پروژه عام المنفعه‌ای نباید متوقف گردد تا مردم بتوانند به زودی از منافع آن بهره‌مند گردند.

او با اشاره به حوزه گسترده معاونت عمران و تعدد پروژه‌های این مجموعه در دفاتر مختلف، استمرار نشست‌ها و بررسی موردی موضوعات مرتبط با هر دفتر را خواستار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این جلسه به تشریح اقدامات و برنامه‌های حوزه کاری خود پرداخت و از طرح‌ها و پروژه‌هایی گفت که طی دو سال گذشته در دستور کار مجموعه قرار گرفته و با جدیت دنبال شده است.

میرجعفریان از تأثیر مثبت پروژه‌های عمرانی بر مباحث اقتصادی استان نیز گفت.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.