آغاز کاشت گیاهان دارویی در اراضی مرتعی سپیدان

در اجرای طرح بیولوژیک با روش بذرکاری و کپه کاری در سطح ۴۰۰ هکتار از اراضی مرتعی شهرستان سپیدان آغاز شد.

 

آغاز کاشت گیاهان دارویی در اراضی مرتعی سپیدانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید عبداله بحرینی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان ، گفت: در این طرح با کشت گونه‌های دارویی در اراضی مرتعی بامشارکت بهره بردران و نظارت کارشناسان فنی منابع طبیعی علاوه بر تقویت پوشش گیاهی می‌توان کمک شایان توجهی به افزایش درآمد بهره برداران کرد.

او، بیان کرد: این طرح با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و سیصید میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی توسط اداره منابع طبیعی و با  مشارکت بهره برداران سامان‌های عرفی در حال اجرا است.

بحرینی، با تاکید بر فراهم شدن بستر اشتغال زایی برای ۳۰ نفر از اهالی این منطقه، این طرح را گامی مثبت در راستای توانمندسازی جامعه محلی و کمک به بهبود معیشت ساکنان دانست و  تصریح کرد: با اجرای این طرح  از منابع آب و خاک حفاظت بیشتری انجام می شود.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان، ادامه داد: برخی طرح‌های اجرایی آبخیزداری در قالب کاشت گیاهان مرتعی با هدف افزایش رطوبت خاک، اقتصادی کردن طرح‌های مرتعداری، افزایش زادآوری گیاهان دارویی، افزایش تنوع زیستی، احیاء و ارتقاء کمی و کیفی پوشش گیاهی و نیز افزایش تولید علوفه مرتعی در واحد سطح انجام می‌شود.

او، افزود: بذر کاری و کپه کاری از جمله روش‌های تجدید حیات مصنوعی برای تقویت پوشش گیاهی مراتع محسوب می شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار