محدودیت‌های کرونایی صنوف از امروز ساعت ۱۸ به مدت یک ماه در شهر‌های تعیین شده اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، طبق مصوبه ستاد ملی و ستاد استانی مقابله  با کرونا   مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ در اراک و ساوه از امروز ۲۰ آبانماه به مدت یک ماه از ساعت ۱۸ تعطیل خواهند بود و در صورت فعالیت، پلیس اماکن می‌تواند راسا اقدام به پلمب واحد صنفی کند.

اکرمی افزود: از ۲۴ آبانماه تا ۲۴ آذرماه نیز تردد خودرو‌های شخصی از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد در شهر‌های اراک و ساوه ممنوع خواهد بود و هرگونه تردد با جریمه ۵۰۰ هزار تومانی روبرو می‌شود.

سرهنگ عیسی آبادی فرمانده انتظامی شهرستان ساوه در جلسه هماهنگی قرارگاه جهاد، سلامت و بهداشت این شهرستان با اشاره به محدودیت‌های ابلاغ شده از سوی ستاد مبارزه با کرونا گفت: از امروز ۲۰ آبان به مدت یک ماه به جز واحد‌های صنفی مجاز، تمامی کسب و کار‌های غیرضروری و صاحبان مشاغل گروه‌های اعلام شده باید از ساعت ۱۸ کلیه واحد‌های خود را تعطیل کنند.

سرهنگ عیسی آبادی با اشاره به اعمال محدودیت‌های تردد هم گفت: همچنین به منظور جلوگیری از برپایی دورهمی‌های شبانه خانوادگی، برای قطع زنجیره انتقال کروناویروس طرح ممنوعیت تردد خودرو‌های شخصی هم از تاریخ ۲۴ آبان ماه به مدت یک ماه و از ساعت ۲۱ در سطح شهر ساوه اجرایی خواهد شد.

گروه ۳ و ۴ صنوف شامل تمامی آرایشگاه‌های زنانه، سالن‌های زیبایی، تالار‌های پذیرایی، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه خانه‌ها است.

فهرست کسب و کار‌ها و گروه شغلی ۲ کمی گسترده‌تر است و شامل مراکز خرید، پاساژها، مال‌های فروش غیرمواد غذایی، مراکز شماره گذاری اتومبیل، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی ها، آب میوه و بستنی فروشی ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی ها، اسباب بازی فروشی ها، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی ها، پرده سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل می‌شود.

میرزایی فرماندار ساوه هم در این جلسه با تاکید بر کاهش حجم تردد‌های غیر ضروری شهروندان گفت: برای مبارزه با کرونا نیازمند نهضت ملی و افزایش حساسیت‌های مردمی برای قطع زنجیره‌ی این بیماری داریم.

میرزایی کمبود امکانات و زیرساخت‌های درمانی ساوه را از چالش‌های مهم بیان و افزود: ارتقا آگاهی‌های مردم برای همکاری در جلوگیری از سرایت بیماری کویید ۱۹ ضرورت دو چندان دارد.

حجت الاسلام حسینی امام جمعه ساوه هم در این جلسه گفت: بحران ملی نیازمند انسجام ملی در حفظ منافع و مصالح جامعه است و باید با اطلاع رسانی و آموزش صحیح، آحاد مردم در زمینه قطع شیوع بیماری کرونا همکاری کنند.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر هماهنگی بین بخشی در بین نهاد‌های مسئول افزود: اجرای نشدن مصوبات ستاد مبارزه با کرونا نیازمند تقویت هم افزایی و تک صدایی در جامعه دارد.

او اضافه کرد: در اجرای محدودیت‌ها و قوانین باید بدون تبعیض و با در نظر گرفتن مصالح مردم عمل کرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.