در محدودیت‌های جدید وتشدید نظارت‌ها بر ورود و خروج خودرو‌ها در استان مرکزی ۵۷۷ خودرو اعمال قانون شدند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به محدودیت‌های جدید مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا و تشریح عملکرد قرارگاه عملیاتی شهید راه سلامت امیر سرتیپ قاسم جلیلوند در راستای تشدید نظارت‌ها بر ورود و خروج خودرو‌ها در این راستا گفت: با آغاز فعالیت این قرارگاه عملیاتی از هفته گذشته، ۵۷۷ دستگاه خودرو اعمال قانون شدند و تعداد ۴ دستگاه وسیله نقلیه هم با توجه به نوع تخلفات آنان به پارکینگ انتقال داده شدند.

سردار مفخمی افزود: این نظارت‌ها نیز در شهرستان اراک، ساوه، خمین، محلات و دلیجان اجرایی شد که تعداد ۳ هزار و ۴۱۹ دستگاه خودرو که بر خلاف اطلاع رسانی‌های انجام شده قصد ورود به این شهرستان‌ها را داشت، برگشت داده شدند.

او اضافه کرد: در اجرای این رزمایش همچنین حدود ۲۱ هزار تذکر شفاعی به افرادی که به هر شکل به پروتکل‌های بهداشتی بی توجه بودند از سوی نیرو‌های پلیس ارائه و تعداد ۵ هزار و ۶۰۶ عدد ماسک نیز به افراد فاقد ماسک اهداء شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد در نظارت بر واحد‌های صنفی و اماکن عمومی هم از آغاز رزمایش تا کنون به ۲۷۰ واحد صنفی تذکر داده شد و ۳۰ واحد صنفی نیز به دلیل بی توجهی به چندین نوبت تذکرات و آموزش‌های ارائه شده، با هماهنگی مرجع قضائی پلمب شدند.

او ادامه داد: همچنین از ۱۱۰ واحد صنفی در مدت زمان اجرای این رزمایش تعهد اخذ و به ۵۷ واحد صنفی نیز اخطار پلمب داده شد.

سردار مفخمی بیان کرد: اقدامات انجام شده در این قرارگاه با هم افزایی دستگاه هایی، چون پلیس، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف اجرایی شد.

او اضافه کرد: در اجرای هر چه کیفی تری مصوبات این قرارگاه، ۶۴ تیم از نیرو‌های پلیس به صورت تخصصی بر فرایند مصوبات قرارگاه، نظارتی مستقیم داشتند و نیرو‌های پلیس در ۵۰ نقطه از مبادی ورودی و خروجی به منظور نظارت بر محدودیت‌های ترافیکی مستقر شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اهتمام مجموعه انتظامی استان مرکزی در اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در تاکید بر سلامت مردم به عنوان محور برنامه ریزی‌ها اظهار کرد: قرارگاه عملیاتی شهید راه سلامت امیر سرتیپ قاسم جلیلوند با این رویکرد در دو بعد اقناع سازی و بعد عملیاتی فعالیت خود را در هفته گذشته با محوریت نیروی انتظامی و مشارکت دیگر دستگاه‌های مسئول آغاز به کارکرد.

او با قدردانی از همراهی و هم افزایی کلیه دستگاه‌ها به ویژه رسانه در اجرا و اطلاع رسانی این طرح گفت: امید است در ادامه هم با همراهی آحاد جامعه در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شاهد کاهش و مهار بیماری کرونا در سطح جامعه باشیم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار