مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: آسباد‌های منطقه سیستان با محوریت استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی به عنوان چهارمین اثر این استان در انتظار ثبت جهانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،علیرضا جلالزایی  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: برای چهار پایگاه ملی کوه خواجه، آسباد‌های سیستان، پایگاه ملی بمپور و باغ شهر جالق هر پایگاه ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظرگرفته شده است.

او افزود: این اعتبار در این بازه زمانی دستاورد خوبی از حیث اعتبارات ملی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این میزان از اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در سال ۹۹ به پایگاه‌های ملی استان اختصاص پیدا کرده است.

او بیان کرد: تا کنون سه اثر در حوزه میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان شامل بیابان لوت بین سه استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان، شهرسوخته و دهکده کلپورگان ثبت جهانی شده‌اند.

جلالزایی با بیان اثراث این ثبت در آینده گردشگری منطقه تصریح کرد: این موضوع تاثیرات همه جانبه و فراوانی خواهد داشت از این‌رو برای این مهم طرح و برنامه مدونی تدوین و نوشته شده که در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

او ادامه داد: هر چه دامنه ثبتی میان استان‌ها تقسیم و بیشتر شود اتفاق مبارکی خواهد بود تا داشته‌های سیستان وبلوچستان را به همه معرفی کرده و جزو اولین‌ها باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار