معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی کردستان گفت: در اجرای یک طرح ضربتی بازرسی از مراکز عرضه و رستوران‌ها در سنندج، ۲۱۰ کیلوگرم فرآورده غیرقابل مصرف خام دامی کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ناصر مخدوم معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی کردستان گفت: طرح ضربتی تشدید نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی با حضور مدیرکل دامپزشکی و ده‌ها نفر از همکاران ستادی اداره‌کل دامپزشکی کردستان در سطح شهرستان سنندج انجام شد.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان کردستان افزود: در راستای وظایف و مسئولیت‌های دامپزشکی در تضمین سلامت فرآورده‌های خام دامی و تامین فرآورده سالم و بهداشتی برای شهروندان و علی‌رغم محدودیت‌های ایجاد شده و مخاطرات بهداشتی ناشی از ویروس کرونا و با توجه به حساسیت دامپزشکی کردستان و اطمینان‌بخشی به مردم در این شرایط و در تداوم نظارت مستمر اداره‌کل دامپزشکی و ارزیابی عملکرد شبکه‌های دامپزشکی، مراکز عرضه و نگهداری فرآورده‌های خام دامی شهرستان سنندج در تاریخ ۱۸ آبان ماه توسط ۲۰ نفر از بازرسان پرتلاش و خستگی‌ناپذیر اداره‌کل دامپزشکی استان کردستان و به سرپرستی مدیرکل و معاون سلامت مورد بازرسی قرار گرفت.

مخدوم اظهار داشت: در این بازرسی توسط ۷ اکیپ عملیاتی و در ۲۰ مسیر از پیش تعیین شده شهرستان سنندج و با رعایت نکات بهداشتی انجام شد از ۴۵۷ مرکز شامل قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، ماهی فروشی‌ها، رستوران‌ها، کبابی‌ها، جگری‌ها، مراکز تهیه غذای آماده، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپرمارکت‌ها بازدید بعمل آمد.

او تصریح کرد: در جریان این بازدیدها، مقدار ۲۱۰ کیلوگرم فرآورده غیرقابل مصرف خام دامی ضبط شد و برای ۱۲ مرکز صورتجلسه ضبطی جهت تشکیل پرونده قضایی تنظیم شد.

مخدوم ادامه داد: بررسی تاریخ آخرین بازدید شبکه دامپزشکی شهرستان سنندج از مراکز عرضه شهرستان، در اکثر موارد موید بازرسی در طول هفته اخیر بوده است که حاکی از حضور مداوم و مستمر بازرسان شبکه دامپزشکی در مراکز عرضه فرآورده خام دامی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.