شب شعر بین‌المللی "جان پدر کجاستی" برگزار شد

سازمان بسیج هنرمندان قم شب شعر بین‌المللی "جان پدر کجاستی"را به یاد شهدای دانایی کابل برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سازمان بسیج هنرمندان  قم ،شب شعر بین‌المللی "جان پدر کجاستی"را به یاد شهدای دانایی کابل در ساعت ۲۱ امروز چهارشنبه بیست و یکم آبان ماه ۹۹ به صورت مجازی از صفحه اینستاگرامی سازمان بسیج هنرمندان استان  به نشانی: honarname_qom@ برگزار کرد.

در این شب شعر مجازی شاعران برجسته کشور‌های ایران، افغانستان و پاکستان اشعار خود را درباره حادثه غم‌انگیز اخیر دانشگاه کابل ‌خواندند.

ابوطالب مظفری، زهرا حسین‌زاده، عاطفه جعفری و حمزه محمودی از افغانستان، احمد شهریار از پاکستان و محمد مهدی خانمحمدی، سعید مبشر، سمانه خلف‌زاده و فاطمه عارف‌نژاد از ایران در این شب شعر حضور داشتند.

همچنین اجرای این برنامه را نرجس شایان از مجریان کشور بر عهده داشت.

دوازدهم آبان بود که هم زمان با آغاز و افتتاحیه نمایشگاه کتاب ایران و افغانستان در دانشگاه کابل، تروریست ها مجال افتتاحیه ندادند و با یورش به این دانشگاه دانشجویان را به شهادت رساندند.

بر اساس آخرین آمار‌های رسمی، شمار تلفات این حمله به ۲۳ کشته و شمار زخمی‌ها نیز به بیش از ۳۰ نفر رسیده است.

گفته می‌شود پدر یکی از دانشجویانی که در این حادثه تروریستی جان خود را از دست داده است، پس از ۱۴۲ بار تماس بی‌پاسخ فرزندش این پیامک را ارسال کرد: «جان پدر کجاستی؟»و  این جمله در این چند روز گذشته هشتگی  برای ابراز همدردی کاربران فضای مجازی شد. 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار