رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بخش آی سی یوی جدید بیمارستان فردوس با هدف تسریع در درمان بیماران کرونایی تجهیز می‌ شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در نشست ستاد مدیریت کرونای شهرستان فردوس گفت: دومین دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان حضرت رسول فردوس نیز در حال تامین است.

او افزود: چنانچه خیران و مجمع خیرین سلامت شهرستان نیز ۴۰۰ میلیون تومان کمک کنند به زودی دستگاه اکسیژن ساز با ظرفیت ۶۰۰ لیتر در دقیقه برای این بیمارستان خریداری و راه اندازی می‌ شود.

 دهقانی با قدردانی از زحمات کادر درمانی بیان کرد: با توجه به پیک سوم و آمار‌های بالای مبتلایان و فوتی‌های کرونا، کادر درمان علاوه بر خستگی جسمی، فشار روحی بالایی را تحمل می‌ کنند.

او ادامه داد: شرایط فعلی جامعه سخت‌ تر از شرایط هشت سال دفاع مقدس است و ضروری است مسولان، دست کادر بهداشت و درمان را بگیرند و در کنار مدافعان سلامت باشند.


بیشتر بخوانید


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با ا اشاره به هشدار افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در استان تصریح کرد:  این افزایش آمار خراسیان جنوبی را در دو هفته اخیر، در رتبه سوم نرخ مبتلا و رتبه دوم نرخ  فوتی‌ های کشور قرار داده است.

در کنار تعطیلی اصناف، به معیشت آن‌ها هم توجه شود

حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با تاکید بر توجه ویژه به نیازمندان در ایام سخت کرونا گفت: در موضوع محدود کردن فعالیت اصناف و تعطیلی آن‌ ها در بخشی از روز، حتما باید برنامه داشته باشیم تا وضعیت معیشت خانواده‌ ها بیشتر از این دچار مشکل نشوند.

او افزود: در کنار برنامه ریزی‌ های درمانی باید جایگاه معنویت دعا و تضرع را هم مورد توجه قرار دهیم و برای ترویج  فضای معنوی از ظرفیت مساجد و جایگاه‌ های تبلیغاتی سطح شهر غافل نشویم.

معرفی ادارات و بانک‌های بی توجه به کرونا به دادستانی!

حلاج مقدم فرماندار فردوس هم در این نشست با هشدار به ادارات و کارمندان بی تفاوت به شیوه نامه‌ های بهداشتی گفت: تعدادی از بانک‌ ها و اداراتی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکرده بودند، شناسایی و به دادستانی معرفی شدند تا تذکرات و پیگیری‌ های لازم انجام شود.

او اظهار کرد: باید تذکر‌ های لازم داده شود تا از اطلاع رسانی زمان تشییع فوتی‌ ها در شهرستان بصورت پیامکی جلوگیری شود و هیچ تجمعی شکل نگیرد.

حلاج مقدم با توجه به آمار بالای مبتلایان از مسولین ادارات خواست تا با رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا شرایط دور کاری را با هفتاد درصد کارکنان اجرا کنند و در حد امکان خدمات را به صورت غیر حضوری ارائه دهند.

ابتلای ۱۰۰ نفر از کادر درمانی فردوس به کرونا

نگهبان  رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردوس هم در ادامه این نشست گفت: تا این لحظه متاسفانه ۱۰۰ نفر از کادر بهداشت و درمان درگیر بیماری کرونا شده اند.

او با اشاره به شناسایی ۴۷۳ نفر مبتلا به کرونا از شروع همه گیری کرونا در این شهرستان افزود: ۸۵درصد مبتلایان از جمعیت شهری و ۱۵ درصد از جمعیت روستا بوده اند.

نگهبان ادامه داد: تاکنون ۲۴ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در شهرستان فردوس فوت کرده اند که ۲۲ نفر آنان سالمند یا دارای بیماری زمینه‌ای بوده اند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.