رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان:

شناسایی بیش از هزارو ۹۹۵ دیرآموز در مدارس عادی کردستان

رنجبر گفت:تاکنون یک هزار و ۹۹۵ دانش آموز دیرآموز پایه اول ابتدایی ونوآموزبدو ورود به دبستان در کردستان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با تأکید بر اهمیت تقویت وتربیت حواس بینایی، شنوایی ولامسه دردانش آموزان دیرآموز اظهار کرد: تقویت مهارت‌های تحصیلی دانش آموزان دیر آموز پایه‌های اول تا سوم ابتدایی مدارس عادی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش وپرورش استثنایی استان است.

رنجبر گفت: از این تعداد یک هزار و ۱۳۹ نفر در برنامه سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و ۸۵۶ نفر نیز در برنامه سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی دیرآموز تشخیص داده شدند.

او افزود: دانش آموزان دیر آموز در مقایسه با هم سالان خود در مهارت‌های شناختی، روانی و حرکتی ضعیف‌تر عمل می‌کنند از این رو برنامه‌ها و تمهیدات خاصی را جهت سازگاری تحصیلی آنان باید رعایت واجرا کرد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اشاره به تهیه بسته تخصصی آموزشی ویژه دانش آموزان دیرآموز پایه اول در آموزش وپرورش استثنایی با مشارکت معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان عنوان کرد: شناسایی نیاز‌ها و ویژگی‌های دانش آموزان دیرآموز، اجرای آموزش فردی شده وارائه راهبرد‌های آموزشی در این بسته آموزشی تشریح وتببین شده است.

او گفت: کلاس‌های تلفیقی راهی برای شکوفایی توانایی‌های بالقوه دانش آموزان دیرآموز است، به شرط آنکه معلمان در ارتباط با این کودکان آن‌ها را درک کنند و با توجه به نیاز‌های ویژه این دانش آموزان به سازگاری اجتماعی، عاطفی و پیشرفت تحصیلی آن‌ها کمک کنند.

رنجبر با تأکید بر مشارکت وآموزش والدین همگام با آموزش وبرنامه ریزی برای دانش آموزان وتأثیر مهم خانه وخانواده بر میزان یادگیری دیر آموزان تصریح کرد:آگاه سازی اولیا درباره مسائل و مشکلات رفتاری در مدرسه و عواقبی که احتمالاًبرای دانش آموزان، مدرسه وجامعه پیش خواهد آمد بسیار حائز اهمیت است.

او گفت: دیر آموزان که ۱۰ تا ۱۳ درصد جامعه دانش آموزی را به خود اختصاص می‌دهند به عنوان یکی از مشکلات اساسی آموزشی دوره ابتدایی محسوب شده و معمولاً نمی‌توانند در تحصیل ویادگیری مطالب همگام با سایر هم کلاسی‌های خود حرکت کنند.

رنجبربا بیان اینکه بهره هوشی دانش آموزان دیرآموز در محدوده طبیعی، ضعیف است افزود: بهره مندی ازخدمات مشاوره ای، آموزش والدین، ارائه خدمات ویژه آموزشی، تسلط، توانمندی وکارآمدی معلمان خطر حذف شدن این دانش آموزان در جریان آموزشی را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.