لزوم بهره مندی از ظرفیت‌های علمی نخبگان استان قزوین

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان کشور خواستار برنامه ریزی و بهره مندی از ظرفیت‌های علمی نخبگان استان قزوین شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، الستی، معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان کشور در مراسم معارفه رئیس جدید بنیاد نخبگان استان خواستار برنامه ریزی و بهره مندی از ظرفیت‌های علمی نخبگان استان قزوین شد و گفت: قزوین پنجمین استانی بود که بنیاد نخبگان در آن شکل گرفت و تشکیل شد.

الستی با اشاره به خدمات افشار، رئیس سابق بنیاد نخبگان استان قزوین افزود: وی یکی از قدیمی‌ترین مدیران بنیاد نخبگان است و ما شاهد کارنامه درخشانی از وی هستیم.

وی ساختار بنیاد نخبگان را بر اساس استفاده از ظرفیت‌های افراد شایسته و نخبه عنوان کرد و اظهارداشت: استان قزوین در زمینه فعالیت‌های علمی جزء استان‌های پیشرو و الگو بوده است.

معاون بنیاد ملی نخبگان کشور گفت: با توجه به شناختی که از استاندار قزوین دارم به خوبی می‌دانم که استاندار نسبت به موضوعات و مسائل علمی آگاه است و همواره توجه ویژه‌ای نسبت به بنیاد نخبگان استان قزوین دارد.

الستی با اشاره به تأثیرات نخبگان در جامعه تأکید کرد: بنیاد نخبگان باید با طراحی برنامه‌های جامع از تمام ظرفیت‌های علمی نخبگان به طور ویژه‌ای بهره ببرد.

وی افزود: با توجه به شناختی که از ظرفیت‌های آقای رجب پور، رئیس جدید بنیاد نخبگان استان قزوین دارم آینده درخشان و خوبی را از این استان متصور هستم.

نخبگان، گنج‌های با ارزش استان

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین نیز گفت: نخبگان گنج‌های با ارزشی هستند که باید کشف شوند و بنیاد نخبگان بهترین و مهمترین نهاد کشف این عنصر با ارزش است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: با توجه به آیات قرآن کریم می‌توانیم به این حقیقت بزرگ برسیم که خداوند نیز نخبه پرور است و همواره تمام آیات قرآن منابع عظیم علمی هستند.

وی اظهارداشت: در تاریخ اسلام و انقلاب شاهد تربیت و پرورش نخبگان بزرگ علمی و معرفتی همچون سردار قاسم سلیمانی و سید حسن نصرالله هستیم.

امام جمعه شهر قزوین اظهارداشت: با توجه به فعالیت‌های ارزشمند بنیاد نخبگان استان قزوین در دوران مدیریت کریم افشار شاهد موفقیت‌های بزرگی از بنیاد نخبگان بودیم و همچنین با توجه به سوابق آقای رجب پور رئیس جدید بنیاد نخبگان امیدواریم این موفقیت‌ها با قدرت بیشتر تداوم داشته باشد.

بورسیه تحصیلی ۲۰۰ دانش آموز شهرستان البرز

کریم افشار، رئیس سابق بنیاد نخبگان استان قزوین هم گفت: بورسیه تحصیلی ۲۰۰ دانش آموز شهرستان البرز و استفاده از ظرفیت‌های خیران در فعالیت‌های علمی استان، از جمله فعالیت‌های بنیاد ملی نخبگان استان در طی سال‌های اخیر است.

افشار با بیان اینکه رسالت بنیاد نخبگان کشف استعداد‌های علمی است گفت: بنیاد نخبگان استان قزوین در انجام این رسالت مهم، بسیار فعال است.

استان قزوین پایگاه و جایگاه نخبگان بزرگ علمی

هدایت اله جمالی پور، استاندار قزوین نیز گفت: با نگاه به تاریخ قزوین خواهیم دانست که این شهر پایگاه علمی کشور بوده است.

جمالی پور افزود: استان قزوین پایگاه و جایگاه نخبگان بزرگ علمی، دینی و فلسفی بوده است و وجود علمای تراز اول در این استان گواه بر این ادعاست.

وی استفاده از ظرفیت‌های عظیم علمی را کاری بسیار مهم و حساس برشمرد و افزود: بنیاد نخبگان یکی از مهمترین و اساسی‌ترین پایگاه‌های کشف و تربیت نخبگان است.

استاندار قزوین در ادامه افزود: در دوران مدیریت افشار رئیس سابق بنیاد نخبگان وی ارتباط عمیقی بین علم و صنعت ایجاد کرده بود و انتظار داریم این ارتباط در دوران مدیریت جدید نیز تداوم داشته باشد.

جمالی پور همچنین تاکید کرد: استان قزوین استان بسیار ثروتمندی است و ظرفیت‌های بسیار عظیمی در این استان شکل گرفته و باید در راستای توسعه همه جانبه استان و کشور از این ظرفیت‌ها بهره ببریم.

وی نگاه و رویکرد مقام معظم رهبری را بر استفاده از ظرفیت‌های عظیم علمی کشور عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب به خوبی این ظرفیت‌ها را شناخته و درک کرده اند و همواره همه را بر استفاده از این ظرفیت‌ها توصیه کرده اند.

استاندار با اشاره به وجود نخبگان عظیم علمی در سراسر دنیا گفت: متأسفانه علیرغم وجود نخبگان بزرگ علمی در کشور هنوز به این ظرفیت نرسیده ایم تا از این ظرفیت‌ها بهره ببریم.

جمالی پور ضمن تاکید بر توسعه شرکت‌های دانش بنیان گفت: بنیاد نخبگان و مراکز علمی در کنار دانشگاه‌ها بر توسعه شرکت‌های دانش بنیان همت گذارند تا شاهد توسعه همه جانبه استان باشیم.

نخبه پروری در استان قزوین

فاطمه محمد بیگی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:  قزوین استان نخبه پروری است و از این لحاظ استان قزوین جزء استان‌های موفق و ثروتمند محسوب می‌شود.

وی با اشاره به خدمات بنیاد نخبگان استان قزوین در طی سال‌های اخیر گفت: استان قزوین جزء استان‌های مطرح و موفق در زمینه نخبه پروری و فعالیت‌های علمی بود.

اجرای سند راهبردی توسعه کشور

رجب پور، رئیس جدید بنیاد نخبگان استان با تشریح برنامه‌های خود گفت: بنیاد نخبگان استان در آینده بر اساس سند راهبردی توسعه کشور و همچنین سند آمایش علمی استان حرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار