رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: با افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضایی در زندان زنجان امکان ارتباط ویدئویی همزمان ۴ شعبه محاکم با زندان فراهم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان در آیین افتتاح دفتردادرسی الکترونیک قضایی در زندان مرکزی زنجان گفت: بدون تردید الکترونیکی شدن دادرسی‌ها می‌تواند به صورت قابل ملاحظه‌ای از مدت زمان رسیدگی به دعاوی کاسته و به روند بررسی پرونده‌ها و احقاق حق سرعت دهد. 

او افزود: یکی از اهداف اصلی دادرسی الکترونیک قضایی رفع اطاله دادرسی است، چراکه به لحاظ سریع الوصول بودن اطلاعات و استفاده ازروش‌های نوین الکترونیکی محیطی امن و بدون محدودیت زمانی برای بررسی پرونده‌ها فراهم می‌شود.

نیارکی  ادامه داد: با استقرار دفتر خدمات الکترونیک قضایی در زندان، زندانیان از این به بعد می‌توانند تمامی درخواست‌ها و اقدامات قضایی خود را از این طریق سامانه ثنا به واحد‌های قضایی مربوطه ارسال و متعاقباً از نتایج آن مطلع شوند

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: به لحاظ وجود برخی محدودیت‌ها برای رفت و آمد زندانیان به بیرون از زندان راه اندازی دفتر خدمات قضایی در زندان یک ضرورت بود.

صادقی نیارکی افزود: بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و همچنین تأکید رئیس قوه قضائیه بر عدم انتقال زندانیان به محاکم و همچنین عدم تضییع حقوق اصحاب دعوا راه اندازی این دفاتر امکان برگزاری هم زمان ۴ دادرسی را فراهم می‌کند.

صادقی نیارکی در ادامه از مردم استان زنجان درخواست کرد: بصورت خودجوش با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان زنجان در سامانه ثنا ثبت نام کنند که این امر به نفع خود مردم و عدم تضییع حقوق شان می‌باشد.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.