کژان رستمی بانوی دونده کشورمان درباره اهداف کوتاه و بلند مدت خود توضیحاتی را بیان کرد.

کژان رستمی بانوی دونده کشورمان در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تمرینات خود را به صورت حرفه ای از سال ۹۴ شروع کردم. بیش از ۳۵ مقام کشوری دارم و از بهمن ۹۸ با باشگاه سپاهان قرارداد بستم و توانستم مقام دوم و سوم مسابقات بین المللی دهه فجر را کسب کنم. امسال هم با تیم سپاهان قرارداد بستم و توانستم جزو دوندگان پرامتیاز لیگ باشم.

او درباره اینکه بانوان  می‌توانند در مسابقات بین المللی دو و میدانی کسب مدال کنند، گفت: رکورد‌های بانوان دو و میدانی کشورمان با رکورد‌های آسیا فاصله دارد. البته دوندگانی هستند که می‌توانند مدال کسب کنند، اما حمایت نمی‌شوند. رکوردم با حد نصاب ملی فاصله زیادی ندارد. مریم طوسی رکورد دار دو و میدانی است و می‌خواهم رکورد او را بشکنم و به نام خود ثبت کنم. 

 تنها هدف من موفقیت در مسابقات دو و میدانی کشورمان  نیست 

رستمی درباره برنامه های خود گفت: هدف من  فقط موفقیت در  مسابقات دو و میدانی کشورمان نیست. می‌خواهم در آسیا و جهان مطرح شوم. هر چند کار سختی پیش رو دارم، اما در صورتی که حمایت شوم کسب نتیجه دور از دسترس نیست. امیدوارم بتوانم سهمیه المپیک را کسب کنم. از مدیرعامل باشگاه سپاهان تشکر می‌کنم. تیم حرفه‌ای با سرپرستی بهرامی در مسابقات داشتیم. در نهایت توانستیم قهرمان لیگ دو و میدانی شویم.

بانوی دونده کشورمان گفت: از صیامی رئیس جدید فدراسیون دو و میدانی تقاضا دارم  که حامی مالی برای این رشته ورزشی جذب کند. دو و میدانی یک رشته المپیکی است و هزینه‌های زیادی دارد.

بانوی دونده کشورمان گفت: تبعیض زیادی بین بانوان و آقایان در رشته دو و میدانی وجود دارد. از ۱۰ ورزشکار فقط یکی - ۲ خانم دونده برای حضور در مسابقات اعزام می‌شوند. رکوردهای برخی از بانوان به آسیا نزدیک است و می‌توانند مدال بگیرند، اما حمایت نمی‌شوند. امیدوارم فدراسیون دو و میدانی از بانوان بیشتر حمایت کند، چون آن‌ها نیز مانند آقایان می‌توانند مدال کسب کنند. 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار