رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، از تصویب برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی ۱۹ روستای منتخب در شهرستان‌های ابرکوه، اشکذر، بافق و بهاباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید مجتبی حسینی پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان گفت: این برنامه‌ها در اجرای تکلیف قانونی مندرج در جزء یک "بند الف ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه" و با مساعدت دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مباحث توسعه روستایی تدوین شد و به تصویب کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان رسید. 

او افزود: به منظور ایجاد نظام یکپارچه در تدوین برنامه توسعه اقتصادی، اشتغال زایی، کاهش و یا حذف فعالیت‌های موازی در حوزه تدوین برنامه توسعه روستایی تاکنون برای ۹۰ روستای منتخب استان برنامه‌های توسعه اقتصادی و اشتغالزایی تهیه شده است و تا پایان امسال برای ۴۵ روستای استان برنامه مزبور تهیه خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد همچنین هدف از تدوین این برنامه‌ها را شناسایی و بهره برداری از ظرفیت‌های موجود در نواحی روستایی، ارتقای منزلت اجتماعی روستائیان و جـایگـاه روستـاها در اقتصاد مـلی و در نهایت ایجاد بستـر لازم برای شکـوفایـی و پیـشرفـت عدالـت محـور روسـتا‌ها در قالب تحـقق سیاسـتهـای کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه کشور برشمرد.

دبیرشورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: کلیه اقدامات و فعالیت‌های لازم الاجرا در شهرستان‌های یاد شده، در چارچوب اهداف و برنامه‌های توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی صورت خواهد گرفت.

برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی برای کلیه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار و با اولویت روستا‌های بزرگ و پرجمعیتی که کارکرد روستایی خود را حفظ کرده اند؛ تدوین و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار