رئیس سازمان انتقال خون خوزستان گفت: با توجه به وضعیت قرمز کرونا و کاهش شدید ذخایر خون، بیمارستان‌های اهواز به تمام گروه‌های خونی نیاز دارند.

عبدالعزیز فقهی رئیس سازمان انتقال خون خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در حال حاضر با توجه به کاهش ذخایر خونی، بیمارستان‌ها به تمام گروه‌های خونی نیازمند هستند، اما به طور کلی نیاز به همه گروه‌های خونی منفی و AB مثبت بیشتر است.

او با بیان اینکه گروه‌های خونی منفی از مثبت کمیاب‌تر بوده و در بین آن‌ها گروه AB منفی کمیاب‌ترین است، افزود: به پلاسمای بیماران بهبود یافته از کرونا نیز نیازمندیم تا بتوانیم درخواست بیماران نیازمند پلاسمای کووید ۱۹ را تامین کنیم.

فقهی بیان کرد: اهداکنندگان می‌توانند برای اهدای خون در اهواز به پایگاه مرکزی در بلوار پاسداران بین دروازه و چهارشیر جنب شهرداری منطقه ۷ و پایگاه امانیه جنب بیمارستان رازی مراجعه کنند که فعالیت مراکز خونگیری در این شهر از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ الی ۳۰: ۱۹، پنج شنبه‌ها از ساعت ۸ الی ۳۰: ۱۸  و جمعه‌ها  ۸ الی ۱۳ است، همچنین افراد اهدا کننده باید کارت ملی به همراه داشته باشند.

رئیس انتقال خون خوزستان در خصوص افرادی که دارو مصرف می‌کنند، اظهار داشت: مصرف برخی دارو‌ها مشکلی در امر اهدا خون ندارند و بعضی دیگر محدودیت ایجاد کرده و حتی ممکن است معافیت موقت یا دائم از اهدا را به دنبال داشته باشد که این موارد طی مصاحبه و معاینه پزشکی از اهداکنندگان از سوی پزشک مربوطه در سازمان انتقال خون مشخص می‌شود.

او در پایان گفت: در صورتی که اهداکننده  شرایط اهدای خون را داشته باشد نه تنها ضرر و عارضه‌ای ندارد بلکه برای بدن خود فرد فواید بسیاری نیز دارد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.