رئیس پلیس فتای قم هشدار داد؛

کلاهبرداری با ترفند کمک به نیازمندان در ایام کرونایی

رئیس پلیس فتای قم در خصوص کلاهبرداری در ایام کرونا با ترفند‌های مختلف مانند انتشار تصاویر جعلی افراد نیازمند هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سرهنگ علی موالی،رئیس پلیس فتای استان قم اظهار کرد: در پی تبلیغات جمع‌آوری نذورات و کمک به نیازمندان، شاهد ارسال لینک‌های جعلی در کانال‌ها و شبکه‌های‌اجتماعی هستیم که با ترفند‌های مختلف مانند انتشار تصاویرغیر واقعی افراد نیازمند از احساسات شهروندان سوءاستفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.


او افزود: متاسفانه نه تنها کمک‌های نقدی شهروندان در خصوص کمک به قشرآسیب دیده به دستشان نمی‌رسد بلکه از حسن نیت شهروندان سوءاستفاده می‌شود.


سرهنگ موالی در خصوص دیگر ترفند این مجرمان سایبری گفت: کلاهبرداران اینترنتی با راه‌اندازی سایت جعلی شبیه سایت مؤسسات خیریه، شهروندان را به صفحات جعلی درگاه‌های بانکی هدایت و با سرقت اطلاعات کارت بانکی آنان، اقدام به برداشت غیرمجاز از حسابشان می‌کنند.


او برای جلوگیری از گرفتار نشدن در دام کلاهبرداران سایبری کرد: برای هرگونه واریز وجه جهت کمک‌های خود به قشرآسیب دیده، فقط از طریق شماره حساب‌های نهاد‌های معتبر و سازمان‌های مربوطه اقدام  و به هنگام پرداخت پول در درگاه بانکی به موارد ایمنی از جمله نشانی دقیق درگاه  https توجه کنند.


رئیس پلیس فتای استان قم از شهروندان درخواست کرد، توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir  درمیان بگذارند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار