صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری در سال ۱۳۹۵ به عنوان دومین صندوق در کشور تاسیس شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، هومان خاکپور رئیس هیئت مدیره و نماینده دولت در صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی گفت: صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری در سال ۱۳۹۵ به عنوان دومین صندوق در کشور تاسیس شد.

او هدف از تاسیس این صندوق را جمع‌آوری سرمایه‌های خرد مرتعداران و بهره برداران منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: جمع آوری این سرمایه از طریق شرکت‌های تعاونی فراگیر منابع طبیعی در سطح شهرستان‌ها انجام می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


خاکپور اضافه کرد: ۴۹ درصد سرمایه این صندوق از بخش دولتی و ۵۱ درصد از بخش غیردولتی که همان سرمایه‌های خرد بهره‌برداران و مرتعداران منابع طبیعی تشکیل شده است.

او مأموریت این صندوق را حمایت‌های مالی و مشاوره‌ای مجریان طرح‌های منابع طبیعی عضو صندوق عنوان داشت و افزود: تسهیلات این صندوق بدون بهره و با کارمزد چهار درصد در راستای اجرای طرح‌های معیشتی و اشتغال زایی در حوزه منابع طبیعی و همین‌طور طرح‌های اصلاح و احیای مراتع و جنگل‌ها در اختیار سهامداران صندوق قرار می‌گیرد.

خاکپور ادامه داد: این صندوق با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال در استان تاسیس و در حال حاضر سرمایه آن به ۲۸ میلیارد ریال رسیده است.

او گفت: تاکنون بالغ بر ۵۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به مجریان طرح‌های منابع طبیعی و مرتع داری در راستای بهبود معیشت و اصلاح و احیا مراتع پرداخت شده است.

خاکپور اضافه کرد: براساس طرح تأسیس صندوق قرار است تا پایان سال ۱۴۰۰ سرمایه صندوق به ۵۰ میلیارد ریال برسد که ۴۹ درصد آن سهم دولت و ۵۱ درصد سهم مرتعداران و بهره برداران است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار