دادخواه گفت:۳۰ خدمت مهم سازمان تامین اجتماعی قم به‌صورت کاملا غیرحضوری و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری ارائه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،علی اصغر دادخواه مدیرکل تامین اجتماعی قم، با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا و لزوم برنامه‌ریزی به‌منظور ارایه خدمات غیرحضوری به مردم، حذف مراجعات حضوری مخاطبان برای دریافت خدمات را از برنامه‌های مهم سازمان تامین اجتماعی در استان برشمرد.

دادخواه عنوان کرد: بر همین اساس ۳۰ خدمت مهم و پرمخاطب تامین اجتماعی استان قم از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی eservices.tamin.ir قابل‌ارائه است و نیازی به مراجعه و یا پیگیری حضوری از سوی بیمه‌شدگان نیست.

 مدیرکل تامین اجتماعی قم با بیان این‌که مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی به شماره ۱۴۲۰ نیز آماده ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به مردم است، بیان کرد: تمام این زیرساخت‌ها به‌منظور حفظ سلامتی مردم و مخاطبان تامین اجتماعی آماده شده و دیگر برای دریافت خدمات ۳۰ گانه نیاز به مراجعه حضوری نیست.

دادخواه تاکید کرد: کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی می‌توانند بدون خروج از منزل، هم از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی eservices.tamin.ir و هم از طریق سامانه تلفنی۱۴۲۰ تمام درخواست‌های خود را از تامین اجتماعی استان قم به ثبت برسانند و پیگیری کنند.

دادخواه افزود: بر اساس این طرح، دوشنبه هر هفته یک سرویس غیرحضوری و نوین، به بیمه‌شدگان و مخاطبان سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌شود.

 مدیرکل تامین اجتماعی قم با بیان این‌که ارائه ۳۰ خدمت غیرحضوری، طرح ۳۰۷۰ تامین اجتماعی نامگذاری شده است،تصریح کرد: تا پایان بهمن ماه امسال، با راه اندازی ۳۰ سرویس کاملا غیرحضوری، ۷۰ درصد مراجعات به شعب تامین اجتماعی حذف می‌شود و بر همین اساس این طرح، ۳۰۷۰ نامگذاری شده است.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی قم، ۲ سرویس پرداخت هدیه ازدواج و ثبت خاتمه کفالت فرزندان اناث، در هفته اول رونمایی از طرح ۳۰۷۰ عملیاتی شد و تا پایان بهمن‌ماه هر هفته یک طرح عملیاتی خواهد شد.

پیش از این نیز ۴۵ خدمت تامین اجتماعی در قالب طرح ملی دکتر نوربخش به‌صورت غیرحضوری به بیمه‌شدگان و افراد تحت تکفل ارائه می‌شد که البته بیمه‌شدگان برای انجام ۲۰ درصد پایان کار باید به‌صورت حضوری به شعب مراجعه می‌کردند،بیمه تامین اجتماعی قم دارای چهار شعبه اصلی، ۲ شعبه اقماری و پنج کارگزاری رسمی است.

۷۸۳ هزار و ۵۷۹ تَن معادل ۶۲ درصد از جمعیت این استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که از این تعداد، ۲۸۷ هزار و ۵۸۹ تَن بیمه‌شده اصلی و ۴۹۵ هزار و ۹۹۰ تَن نیز بیمه‌شده تبعی می‌باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار