اتمام ذخایر خونی تا پنج روز دیگر در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری از اتمام ذخایر خونی تا پنج روز دیگر در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین هاشمی مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون ذخایر خونی در بانک خون استان برای پنج روز است و باید اهدای خون از طرف مردم نوعدوست برای نیازمندان و بیماران استمرار داشته باشد.

او افزود: در استان ۳۶۰ بیمار تالاسمی به عنوان دریافت‌کننده ثابت خون هستند که ماهانه و یا دو بار در ماه خون دریافت می‌کنند.


بیشتر بخوانید


هاشمی اضافه کرد: بیماران سرطانی و افرادی که شیمی درمانی می‌کنند، بیماران دیالیزی، مصدومان تصادف‌های رانندگی و برخی زنان باردار در حین زایمان نیاز به دریافت خون دارند.

او اظهار داشت: روزانه در استان ۵۰ واحد گلبول، ۳۰ تا ۴۰ واحد پلاکت و ۳۰ واحد پلاسما نیاز است و شرایط نگهداری پلاکت سه روز است و بعد از سه روز قابل استفاده نیست و این امر می‌طلبد که اهدای خون و چرخه اهدای خون به صورت مستمر باشد.

هاشمی تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند که این مقدار نسبت به پارسال ۱۵ درصد کاهش یافته است.

او ادامه داد: مرکز خون‌گیری شهرکرد همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۸، مرکز فارسان روز‌های زوج از ساعت هشت تا ۱۲، مرکز بروجن همه روزه از ساعت هشت تا ۱۳ و مرکز بن پنجشنبه‌ها ساعت هشت تا ۱۲ آماده خونگیری از مردم است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار