نیکی ملکی از پرداخت بخشی از هزینه‌های استفاده از کیت‌های تشخیص سریع کرونا توسط این نهاد خبر داد.

حجت الله نیکی‌ملکی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در راستای فرمان مقام معظم رهبری درخصوص کمک و تسریع در امر غربالگری سراسری در کشور با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس و حمایت همه‌جانبه از مردم در اوضاع اقتصادی کنونی، با دستور ریاست ستاد از این پس نیز تمام کیت‌های جدید تولیدی، با قیمت تمام شده به وزارت بهداشت تحویل داده میشود و ستاد اجرایی بخشی از هزینه‌های آن را تقبل خواهد کرد.

گفتنی است؛ با افتتاح خط تولید کیت‌های تشخیص فوری کرونا در مجموعه دارویی ستاد اجرایی فرمان امام، ایران در جمع ۳ کشور دارای دانش و فناوری تولید این کیت‌ها قرار گرفت.

همچنین استفاده از کیت‌های جدید برخلاف کیت‌های پی‌سی‌آر قبلی، نیاز به محیط آزمایشگاهی و حضور پزشک ندارد و به جای ۴۸ ساعت تنها ظرف ۱۵ تا ۲۰ دقیقه نتیجه تست ابتلای فرد به ویروس کوید ۱۹ با ضریب دقت بالا و خطای پایین را مشخص می‌ دهد. قیمت کیت‌های جدید ساخته شده، ۴۰ درصد ارزان‌تر از کیت‌های فعلی است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۰:۴۵ ۲۳ دی ۱۳۹۹
این بیماری مانند ملاریاست از پشه به داخل خون انسان واکسن داروی ان را استفاده در صورت تشخیص کرونا از حیوان به انسان منتقل شده واکسن در حال برسی است تولید میشه شاید با مشارکت مردمی با سر عت تولید انبوه برسد کرونا شبیه ملاریا ست داروی کمی مشا به
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۰:۳۷ ۲۳ دی ۱۳۹۹
تشخیص به موقع کرونا بیمار قرنطینه مکشاند جا نش نجا ت میابد استفاده از ویتامینها د س ای ب مفیدند رعایت پروتکلهای بهداشتی این بیماری از حیوان به انسان منتقل شده شبیه بیماری ملاریا ست واکسن ملاریا بزنند خوبه
آخرین اخبار