سلیمانی ‌دشتکی از اجرای ۱۰ هزار هکتار جنگل کاری در اراضی شیبدار استان ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ قاسم سلیمانی‌ دشتکی استاندار ایلام در دیدار با فریبرز غیبی رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های خوب منابع طبیعی گفت: منابع طبیعی در امر جنگل کاری و حفظ منابع ملی در کشور با قاطعیت پیشگام است.

او با اشاره به این موضوع مهم که در یک کار بزرگ و بی نظیر ، ۲۰ هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش طرح عظیم جنگل کاری قرار گرفته است، اظهار کرد: از این میزان ۱۰ هزار هکتار جنگل کاری در زمین‌های شیبدار در دامنه کوه‌ها و تپه‌ها و در حاشیه جنگل‌ها در استان انجام می‌شود که در این زمینه برنامه‌ریزی شده تا در سال ۲ هزار هکتار و در یک برنامه ۵ ساله به سرانجام برسد.

استاندار ایلام در ادامه به ایجاد حوضچه‌های اطمینان در حوزه آبخیزداری اشاره کرد و ادامه داد: در این حوزه اقدامات کم نظیری انجام شده که این مهم ضمن اینکه باعث جلوگیری از هدر رفتن آب‌های سطحی در استان شد ، در نقش یک عامل بازدارنده در سیل فروردین ماه سال ۹۸ از خسارت بیشتر به شهر‌ها و مناطق مختلف استان جلوگیری کرد.

او مطرح کرد: از مزایای دیگر طرح احیای اراضی شیبدار در استان ، استفاده مردم این مناطق برای کشت است که قبلا با ایجاد شخم‌های غیر استاندارد علاوه بر اینکه باعث ضرر و زیان فراوان می‌شد موجب هدر رفت آب و تخریب خاک نیز می‌گشت.

سلیمانی‌ دشتکی افزود: اجرای این طرح هم می‌تواند در زمینه آبخیزداری موثر باشد و هم جلوی فرسایش خاک و اراضی طبیعی را بگیرد و به علاوه از نظر اقتصادی و تجاری به نفع عشایر و مردم این مناطق است و نکته مهمتر اینکه بعد از جنگل کاری نیز این اراضی در اختیار خود مردم قرار خواهد گرفت.

او در ادامه خواستار اختصاص اعتبارات بیشتر در حوزه حفظ مراتع و جنگل‌ها با توجه به عملکرد خوب استان شد و گفت: کمک در جهت اجرای این طرح باعث حفظ مراتع و جنگل‌ها در استان خواهد شد و اگر اعتبار مناسبی تخصیص یابد ما نیز در استان کمک خواهیم کرد و فاز اول و دوم این طرح اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.