سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان گفت: تمهیدات لازم برای نامزدی بریز از توابع بخش مرکزی لارستان به عنوان روستای هدف دوستدار کتاب از سال ۱۴۰۰ در منطقه جنوب فارس فراهم شده که امکان تحقق آن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی امیدبخش سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لارستان، بیان کرد: با توجه به بازدید میدانی از روستای بریز و وجود برخی ظرفیت ها، استعدادها وقابلیت های فرهنگی و استقبال اهالی فرهنگ دوست این روستا تمام شرایط  را برای معرفی این منطقه به عنوان روستای هدف دوستدار کتاب در سال آینده فراهم کرده است.

او، بیان کرد: با توجه به هماهنگی های انجام شده با مسئولان و برخی نهادهای فرهنگی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، روستای بریز لارستان را برای حضور در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب، سال آینده معرفی می کنیم.

امید بخش، تصریح کرد: با توجه به ویژگی‌های خاص فرهنگی و اجتماعی در این روستا، مجموعه فعالیت‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های لازم برای تقویت زیرساخت‌ها و ترویج عمومی فرهنگ کتاب و کتاب خوانی از هم اکنون در این منطقه عملیاتی می شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لارستان، مهمترین هدف از جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب را حمایت از اقدام‌های انجام‌ شده و پشتیبانی از پیشنهادهای ابتکاری حوزه کتاب و کتاب‌خوانی روستاها، معرفی فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی مرتبط با کتاب‌خوانی دانست که با مشارکت مردم و دستگاه‌های فعال در روستا انجام می شود.

او، ادامه داد: تلاش برای تامین بودجه‌های لازم برای گسترش فعالیت‌های مربوط به کتاب و کتاب‌خوانی و توجه دادن مردم به نهادهای این منطقه و اهمیت کتاب و فرهنگی ‌تر شدن فضا در پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با کتاب از دیگر اهدافی بود که برای این جشنواره پیش بینی شده است.

معاون فرهنگی مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد فارس، افزود: تا کنون با همکاری تعدادی از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و بویژه مجموعه شهرداری و مجموعه شورای روستای بریز لارستان ، دبیرخانه‌ای در این زمینه تشکیل شده است.

امیدبخش، اضافه کرد: بر اساس فراخوان جشنواره، مدارک و مستندات لازم که مبنی بر فعالیت‌های مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی است را همراه با فرم‌های تکمیل شده به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال می کنند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لارستان، اظهار کرد: با تبیین بیشتر معرفی روستاهای هدف دوستدار کتاب از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هر ساله تعدادی روستا با ارائه برنامه های ویژه از سراسر کشور پس از پایش نهایی در استان ها به دفتر مطالعات و برنامه ریزی این وزارتخانه معرفی می شوند که در پایان ۲۰ روستا به عنوان روستاهای هدف دوستدار کتاب انتخاب می شوند.

امید بخش، تاکید کرد: گزارش همه روستاها با جمع بندی نهایی از سوی  هیات داوران پایش و داوری می شوند و روستاهایی که امیتازهای لازم را کسب کنند از حمایت های مالی و معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کشور ، سازمان همیاری و دهیاری های کشور ، سازمان امور عشایر، دفتر امور روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بهره مند می شوند.

معاون فرهنگی مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد فارس،گفت: از حدود ۶ سال گذشته با حمایت های ویژه دولت تدبیر و امید و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنوره روستاهای دوستدار کتاب رونق یافته که بسیاری از روستاها و مناطق عشایری استان فارس اکنون در فهرست این برنامه مهم فرهنگی قرار گرفته است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لارستان، بیان کرد: روستای کریشکی نیز از دیگر روستاهای دوستدار کتاب منطقه لارستان در سال ۹۷ معرفی شده که هم اکنون از امتیازهای ویژه و حمایت های مادی و معنوی نهادها و دستگاه های متولی در سطح ملی و استانی برخوردار است.

روستای بریز با توجه به ویژگی ها و قدمت و آثار تاریخی و باستانی در دل خود نیز از روستاهای هدف گردشگری در منطقه لارستان نیز محسوب می شود.

بریز روستایی از توابع بخش مرکزی لارستان در استان فارس بوده که  فاصله آن تا شهر لار ۴۵ کیلومتر است.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار از شهرستان های جنوبی فارس با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر در فاصله  ۳۸۰ کیلومتری استان فارس واقع شده  است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار