رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی گلستان اهواز از انجام عمل موفقیت آمیز پیوند دست یک نوجوان ۱۳ در این بیمارستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، میثم معزی رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی گلستان اهواز گفت: دست یک نوجوان ۱۳ ساله اهل شوشتر، دوشنبه شب در یک حادثه از ناحیه بازو قطع و فوراً برای جراحی به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شد که با آماده‌سازی سریع تیم عمل، مشورت‌های تخصصی و فوق‌تخصصی و بررسی شرایط بیمار، عمل پیوند انجام شد.

او بیان داشت: این عمل نسبتاً نادر و پیچیده‌ی پیوند دست در مدت حدود ۵ ساعت، با همکاری گروه‌های تخصصی و فوق‌تخصصی جراحی عروق، جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و بهره‌گیری از مجرب‌ترین کادر اتاق‌عمل در استان، انجام شده است و با گذشت ۴۸ ساعت از انجام آن، هم‌اکنون علائم حیاتی بیمار پایدار و خون‌رسانی در محدوده‌ی عضو پیوندی، به خوبی صورت می‌گیرد.

معزی با بیان اینکه البته برای دستیابی به عملکرد مطلوب دست این نوجوان و بهبودی، نیاز به انجام چند عمل تکمیلی، فیزیوتراپی و مراقبت‌های طولانی مدت است، افزود: عمل پیوند یکی از جراحی‌های سخت و حساس به شمار می‌آید چرا که تمامی عمل‌های پیوند اعضای قطع شده با توجه به پذیرش نشدن میزبانی دوباره‌ی بدن و حمله‌ی سیستم ایمنی، شانس موفقیت کامل را ندارند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: عمل جراحی ، پیوند عضو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.