شهردار کرمانشاه گفت : حل مشکل آبگرفتگی کرمانشاه نیازمند احداث کانال جنوب به شمال است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سعید طلوعی شهردار کرمانشاه با اشاره به فرسودگی و قدمت طولانی شبکه جمع آوری آب‌های سطحی کرمانشاه و شبکه دفع فاضلاب، گفت : در سالیان گذشته به دلیل نبود برنامه درست و ساماندهی اصولی بین شبکه‌های مذکور تداخل پیش آمده و با توجه به وسعت شهر، زیرساخت‌های قدیمی موجود این روز‌ها جوابگوی نیاز نیست.

او گفت : در همین راستا در بازدید اخیر استاندار کرمانشاه از مجموعه شهرداری درخواست نیاز شهر کرمانشاه به کانال تاسیساتی جنوب به شمال را ارائه کردیم و امیدواریم با پیگیری‌های جناب استاندار موافقت و اعتبارات لازم برای اجرای این پروژه اختصاص داده شود.

شهردار کرمانشاه با اشاره به اینکه شبکه فعلی جمع آوری آب‌های سطحی کرمانشاه در بارش‌های سیلابی جوابگو نیست، افزود: امسال ۱۳ نقطه بحرانی شهر کرمانشاه که در بارش‌های سیلابی از دسترس خارج می‌شد با عملیات‌های عمرانی بهبود پیدا کرد و در بارش‌های اخیر شاهد بودیم که امکان تردد در این نقاط فراهم است.

او ادامه داد: به محض اطلاع سازمان هواشناسی برای ورود سامانه بارشی پرباران اخیر، تمامی جوی و نهر‌ها لایروبی و پاکسازی شد و نیرو‌های خدمات شهری در مناطق هشتگانه به حالت آماده باش در آمدند.

طلوعی افزود: سامانه بارشی اخیر نشان داد با وجود بارش شدید باران، شاهد آبگرفتگی کمتری بودیم، که این مساله حاصل همدلی نیرو‌های خدمات شهری در مناطق بود.

 طلوعی گفت: قابل دسترس‌ترین راه نجات شهر کرمانشاه در برابر آبگرفتگی ها، احداث کانال تاسیساتی جنوب به شمال است که علاوه بر هدایت آب‌های سطحی، در هر حجمی به سایر دستگاه‌ها خدمت کند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.