۲۰ میلیارد ریال اعتبار به حوزه فناوری شهرستان لارستان اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مردادماه گذشته در سفر به لارستان و پس از بازدید و بررسی وضعیت و ظرفیت های فناوری لارستان و امضای تفاهم نامه‌ای، قول حمایت‌های مالی و معنوی داده بودند که بنا بر اعلام مسئولان،‌ در گام نخست مبلغ ۲۰ میلیارد ریال به این امر اختصاص داده شد.

هماهنگی های نهایی برای جذب اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی

فرزاد قناعت پور رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری شهرستان لارستان، با اشاره به آغاز فعالیت مرکز رشد واحدهای فناوری لارستان، گفت: با توجه به ظرفیت های منطقه ای در زمینه  تعاملات بین المللی به ویژه با حوزه خلیج فارس، ماموریت ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای تحقق کریدور صادراتی محصولات دانش بنیان در سرفصل سیاست های راهبردی پارک علم و فناوری استان برای این مرکز تعریف شد و امروز راه برای تحقق این امر مهم، نزدیک تر از گذشته است.

او، بیان کرد: کمک ها و حمایت های حوزه معاونت علمی ریاست جمهوری تنها منحصر به حوزه حمایت های مالی نیست و در زمینه تسهیل گری و ارائه برخی مشوق ها و مجوزها نیز این معاونت آماده همکاری است.

قناعت پور، تصریح کرد: با توجه به ابراز رضایت این هیات از شرایط موجود پیشنهاداتی در زمینه کمک به تجهیز ساختمان و همچنین استقرار صندوق شتاب دهی صادرات در برج فناوری داده شد که تا حدود زیادی این وعده ها تحقق یافته است.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری شهرستان لارستان، ادامه داد: در حال حاضر ۱۰ شرکت فناور و دانش بنیان در حوزه های فناوری زیستی، نانو فناوری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، برق، مکانیک و تجهیزات پیشرفته حوزه نفت و گاز در سطح  شهر لارستان فعال است.

پیشرفت بالای ۷۰ درصدی ساختمان مرکز رشد لارستان

او، افزود: ساختمان مرکز رشد و برج فناوری با پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی مراحل پایانی خود را طی می کند و تعهدات مربوط به ساخت نیز به عهده خیران است که تا  پایان امسال انجام می شود.

قناعت پور، اضافه کرد: در زمینه تعهدات بخش دولتی برای تجهیز مناسب این مرکز نیز اقدامات لازم آغاز شده که بخشی از هزینه ها  تامین شده است.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری شهرستان لارستان، اظهار کرد: زیربنای مفید ساختمان این مرکز رشد بیش از سه هزار و ۳۵۰ متر مربع بوده که تا کنون اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال از سوی  خیران برای این مرکز اختصاص یافته است.

او، ساختمان مرکز رشد لارستانی را مجموعه ای کامل و اکوسیستم برای توسعه صادرات و رونق حوزه های فناوری در لارستان و استان فارس دانست.

قدردانی نماینده منطقه در مجلس

حسین زاده، نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از نگاه ویژه و راهبردی حوزه معاوت علمی ریاست جمهوری،گفت: حرکت امیدبخش حوزه معاونت علمی ریاست جمهوری می تواند الگویی برای سایر وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی در مرکز شود.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب استان فارس واقع شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار