استاندار اردبیل بر انجام مطالعات و پژوهش در راستای تقویت اقتصاد کشاورزی استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه تشریح مطالعات انجام گرفته در بخش کشاورزی، ادامه و به روز رسانی این مطالعات را در برنامه ریزی‌های توسعه کشاورزی با اهمیت خواند.

او بیان کرد: ایجاد واحد‌های مرتبط با کشاورزی و همچنین افزایش کشت برخی محصولات نیازمند شناسایی بازار‌های عرضه بوده و در این خصوص انجام مطالعات بر رونق بخشی این حوزه تاثیر گذار خواهد بود.

استاندار اردبیل احصا درآمد‌های بخش کشاورزی استان با استخراج هزینه‌ها و منابع صرف شده را مورد تاکید قرار داد و افزود: با اطلاعات به دست آمده آینده نگری در بخش توسعه اقتصادی بیشتر شده و از هدر رفت منابع در برنامه ریزی‌های توسعه‌ای کاسته می‌شود.

بهنام جو در ادامه با اشاره به هزینه کرد درآمد‌های حاصل از فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی، گفت: بخشی از این درآمد‌ها برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام هزینه می‌شود و باید در بخش کشاورزی نیز این اقدام عملیاتی شود.

او خواستار شناسایی اموال غیرضروری و مازاد این بخش برای تکمیل زیرساخت‌های توسعه کشاورزی در استان اردبیل شد.

در این جلسه مطالعات و تحلیل‌های انجام گرفته در خصوص اقتصاد گلخانه‌ای و باغی، مهار آب‌های مرزی و تاثیر مگا پروژه‌های کشاورزی بر تولید استان تشریح شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.