اجرای طرح‌های آبرسانی در اردبیل اولویت کاری دولت است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: تامین آب پایدار برای نقاط مختلف استان از اولویت‌های وزارت نیرو در استان اردبیل بوده و دولت در این زمینه هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز ندایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در مراسم افتتاح طرح‌های آبرسانی به ۴۵ روستای سطح استان اردبیل گفت: پروژه‌های متعددی در بخش آب در سفر سال گذشته ریاست جمهور و وزیر نیرو به استان اردبیل به بهره برداری رسید.

او افزود: بهره برداری و آبگیری سه سد مهم استان به همراه بهره برداری از شبکه آبیاری و زهکشی سد احمدبیگلو از جمله این طرح‌ها بود که با تلاش وزارت نیرو در سال‌های اخیر به بار نشست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل احداث پروژه عظیم شبکه آبیاری و زهکشی خدا آفرین را یادآور شد و اظهار کرد: این پروژه هم اکنون بالغ بر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که نیازمند تخصیص منابع مالی برای اتمام این پروژه هستیم.

ندایی با اشاره به اینکه با تخصیص منابع مالی به این پروژه شاهد بهره برداری از آن تا پایان دولت تدبیر و امید خواهیم بود، افزود: با بهره برداری از این پروژه بزرگ بالغ بر ۳۷ هزار هکتار از اراضی منطقه زیر کشت رفته و به تبع آن رشد و توسعه کشاورزی در منطقه را شاهد خواهیم بود.

او همچنین بهره برواری از طرح آبرسانی به ۴۵ روستای استان با جمعیتی بالغ بر ۱۷ هزار نفر را کاری جهادی عنوان کرد و گفت: وزارت نیرو برای تامین آب پایدار در سطح استان تلاش باارزشی را شروع کرده و بخش قابل توجهی از آن به نتیجه رسیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل همچنین تولید بیش از دو برابر برق مصرفی در استان را از فعالیت‌های چشمگیر وزارت نیرو در استان اردبیل اعلام کرد و افزود: در تلاشیم تا ظرفیت تولید برق در استان را به سه برابر میزان مصرف استان ارتقا دهیم.

ندایی همچنین استفاده از اعتبارات ماده ۵۶ برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی در بخش شهر و روستا را یادآور شد و گفت: کار‌های بسیار بزرگی در جذب فاینانس داخلی در بخش آب استان را شاهد هستیم که در این زمینه تحول بزرگی را شاهد خواهیم بود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نیز در حاشیه این آیین گفت: خوشبختانه با جذب اعتبارات از طریق فاینانس داخلی و پتانسیل بانک ها، پروژه‌های آبرسانی سطح استان شتاب گرفته که بخش قابل توجهی از آن در آینده نزدیک به مرحله بهره برداری خواهند رسید.

عباس جنگی مرنی انجام فعالیت‌های گسترده در پروژه‌های آبرسانی سطح استان را یادآور شد و افزود: در این زمینه کار‌های بسیار خوبی توسط شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در حال انجام است که طرح آبرسانی به شهر‌های اردبیل، نمین و عنبران، خلخال و مشگین شهر از جمله آن‌ها است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.