به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، روح الله متفکر آزاد، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دوران کرونا میتواند هم تهدید و هم فرصت باشد، بستگی به برنامه ریزی و دوراندیشی و سوار شدن بر بستر رسانهای دارد. سطح فرهنگی کشور تعیین خواهد کرد که این دوران تهدید یا فرصت خواهد بود.
او افزود: اگر با مواجه با این پدیده واقع بین باشیم، میتوانیم در مقابل با این پدیده منفعل نباشیم. وقتی فعالانه برخورد کنیم باالتبع، فرصت خوب به حساب میآید.
متفکرآزاد ادامه داد: بسیاری از فرآیند آموزشی کنونی، از منظری ممکن است که مورد نقد قرار بگیرد که باید قویتر از آنچه که هست وارد میشد، ولی در شرایط سرعت عمل بالا وزارت آموزش و پرورش سعی داشته تا خلائی را که میتوانست فرآیند آموزش را در کشور متوقف و مختل کند، برطرف کند و یکی از فرصتها در این شرایط، فراهم سازی فرصت عدالت آموزشی است.
او درباره سواد رسانهای گفت: هر فرد دارای مجموعهای از دیدگاه است که پیامهای منتقل شده از رسانه را میتواند تفسیر فعالانه کند. سواد رسانه میآموزد که یک فرد باید در برابر پدیدههای رسانهها متفکر باشد.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: طبیعتا فرد در سنین مختلف رشد، با نیازهای مختلفی مواجه است و سواد رسانهای خانوار در کنار سواد رسانهای که برای کودک لازم است، مکمل هم هستند. کشورهای که تمایل دارند زیست سالم و غیرمضطرب داشته باشند، برنامه ریزی میکنند و این برنامه را براساس واکسینه کردن جامعه انجام میدهد، برای واکسینه کردن در سنین مختلف روشهایی وجود دارد، دغدغه نظام تعلیم و تربیت این است که مجبور شده ایم زود وارد این عرصه شویم و مجبور شده ایم در سنین مختلف دسترسی به این فضا را آزاد کنیم و اینجاست که مدیریت معنا پیدا میکند.
او درباره اقدامات مجلس در دوران کرونا گفت: مجلس در این دوران بر سه حوزه آموزش و پرورش، زیرساختها و همچنین آموزش کودکان بواسطه ارتقاء سواد انتقادی، اطلاعاتی و فرهنگی در خانوادهها برای مراقبت از کودکان، تمرکز کرده است.
دکتر متفکرآزاد تاکید کرد: مدیریت افکار در فضای مجازی اگر فعال نباشد، در اختیار ما قرار نمیگیرد. به شدت همراهی و نظارت را به خانوادهها در این دوران پیشنهاد میکنم.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/