حکیم‌زاده گفت: در روستا‌ها و مناطق عشایری که زیرساخت‌های فناوری وجود ندارد، دانش آموزان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از آموزش حضوری استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش طی ارتباط تلفنی با برنامه مثبت سلامت شبکه سلامت اظهار کرد: در طی ماه‌های گذشته همکاران فرهنگی ما خیلی زحمت کشیدند لذا معلمان و مدیران مدارس با توجه به شرایطی که به وجود آمده پیشگام ارائه خدمات آموزشی و تداوم جریان آموزشی بودند.

او افزود: تمام دانش آموزانی که از جهت زیرساخت فناوری در مناطقی زندگی می‌کردند که دسترسی به اینترنت داشتند و از لحاظ امکانات و شرایط، امکان استفاده از تبلت را داشتند به سامانه شاد پیوستند، اما آموزش و پرورش بستر‌های ارائه آموزش را فقط محدود به سامانه شاد نکرده است و دانش آموزان از دو بستر دیگر یعنی برنامه‌های مدرسه تلویزیونی و از آموزش‌های حضوری در مناطق که امکان حضور دانش‌آموزان وجود دارد استفاده می‌کنند، خوشبختانه همه دانش آموزان به جریان آموزش پیوسته اند.

حکیم زاده با اشاره به اینکه در روستا‌ها و مناطق عشایری که زیرساخت‌های فناوری وجود ندارد، دانش آموزان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از آموزش حضوری استفاده می‌کنند، گفت: آن‌ها همچنین از آموزش‌های تلویزیونی به عنوان آموزش‌های مکمل استفاده می‌کنند.

بنیاد مستضعفان هزینه ۱۴ هزار تبلت را تقبل کرده است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تعدادی از سازمان‌ها و دستگاه‌ها برای خرید تبلت اعلام آمادگی کرده اند لذا تا این لحظه برای کودکان تحت پوشش کمیته امداد که دسترسی به تبلت نداشتند خوشبختانه بنیاد مستضعفان هزینه ۱۴ هزار تبلت را تقبل کرده است تا کمیته امداد راساً اقدام به تهیه تبلت کند، همچنین شرکت‌های پتروشیمی در استان خوزستان پیگیر بودند، به طوری که تعدادی تبلت توزیع شده است، بانک رفاه هم نیز اعلام آمادگی کرده بود تا در استان خراسان جنوبی این کار را دنبال کند.

او با اشاره به اینکه ما در نظام آموزش و پرورش منتظر نبودیم و نخواهیم بود که حتماً دانش‌آموزان تبلت داشته باشند تا آموزش ببیند،  افزود: ما در هر شرایط جریان آموزش را برای دانش‌آموزان زنده نگه می‌داریم و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بتوانیم این شکاف را پر کنیم.

حکیم زاده درباره خودکشی دانش آموز بوشهری بیان کرد: اطلاع رسانی در این گونه موارد بر عهده روابط عمومی است و لذا بنده در این خصوص پیگیری نکرده ام، اما موضوعی که قابل توجه است، این است که هیچ دانش آموزی در هیچ نقطه از ایران از برنامه آموزشی ما خارج نیست و ما از مدیران مدارس خواسته‌ایم که مواظبت و مراقبت کنند تا اگر دانش‌آموزی تبلت ندارد، امکان جایگزینی برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ممکن است برای همه نتوانیم تبلت فراهم کنیم، اما قطعاً آموزش از بستر‌های مختلف ارائه می‌شود.

او گفت: سال تحصیلی جدید را امسال زودتر آغاز کردیم تا کلاس اولی‌هایی که تاکنون هیچ تجربه‌ای از فضای آموزش ندارند، معلم خود را ببینند و آشنا شوند و این اتفاق در هفته اول افتاد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۵:۵۴ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
خوب از هر لحاظ براشون زیر ساخت فراهم کنید از هر لحاظ که فکرشو کنید برای مملکتمان مفید هستند عشایر زحمت کشان بی ادعاهای غیور و گرانقدر و گرامی خودکفاهای بی منت از لحاظ امنیتی هم بسیار مهم است دیگر نقاط کور که آنتن ندهد نداریم .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
آخرین اخبار