آغاز سومین جشنواره شهروندان برگزیده در همدان

شهردار همدان گفت:سومین جشنواره شهروندان برگزیده با هدف معرفی شهروندان مسئول و برتر در حوزه‌های مختلف آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عباس صوفی, شهردار همدان با اشاره به اینکه ثبت نام برای شرکت در جشنواره شهروندان برگزیده از ۱۵ آذرماه آغاز می شوداظهار داشت: فعالیت دبیرخانه جشنواره شهروند برگزیده مستقر در مرکز همایش‌های قرآنی شهر همدان آغاز شده است .

دراین جشنواره شهروندان اخلاق مدار، قانون پذیر، کوشا، مسئولیت پذیر و خلاق شناسایی و معرفی می‌شوند تا با الگوسازی در جامعه زمینه برای ارتقای فرهنگ و آموزش‌های شهروندی فراهم شود.

او ادامه داد: شهروندان برگزیده، الگوی جامعه هستند و بهره مندی از تجربه و توان آن‌ها در برنامه‌ها و اهداف آموزش شهروندی بسیار با اهمیت است.

شهردار همدان تاکید کرد: فرهنگ یکی از اصول مهم و محوری مدیریت شهری است که جشنواره شهروند برگزیده نیز در چارچوب همین رویکرد و اصل مهم برگزار می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز دراین باره گفت: برگزاری جشنواره شهروندان برگزیده گامی جهت بستر سازی برای مشارکت بیشتر مردم در عرصه مدیریت شهری است که می‌تواند به الگوی مناسبی برای دیگر شهر‌های کشور نیز تبدیل شود.

سید مسعود عسگریان افزود: ثبت نام شهروندان برای شرکت در سومین جشنواره «شهروندان برگزیده» با تشکیل شورای سیاستگذاری، کمیته‌های علمی- داوری، اجرایی و اطلاع‌رسانی آغاز شده است.

او ادامه داد: جشنواره شهروندان برگزیده رویدادی فرهنگی و اجتماعی است که بعد تبلیغات و تعیین شاخص‌ها از اساسی‌ترین ارکان آن محسوب می‌شود و افراد از طریق خوداظهاری به دبیرخانه معرفی می‌شوند.

به گفته رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره شهروند برگزیده ، شهروند خوب فردی است که نسبت به شهر و محل زندگی خود مسئولیت پذیر باشد.

عسگریان افزود: جشنواره شهروندان برگزیده یک رویداد فرهنگی است که در دراز مدت مردم را نسبت به نحوه برگزاری این رویداد و اهداف ترسیم شده آن حساس می‌کند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.