به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این خبر برخی از اشتباهات رایج سئو که می تواند بر رتبه بندی جستجوی برند شما تأثیر بگذارد را برجسته می کند.
خلاصه 30 ثانیه ای:
بهینه سازی موتور جستجو می تواند ضمن افزایش ترافیک سایت، به تقویت برند شما نیز کمک کند. محتوای با کیفیتی که مربوط به مخاطبان هدف شما باشد می تواند اعتبار شما را افزایش دهد تا از موفقیت سویی در آینده اطمینان حاصل شود.
با این حال، مهم است که پایه و اساس به درستی انتخاب شوند تا از تخریب تکنیک هایتان جلوگیری شود.
آژانس دیجیتال مبتنی بر تجربه در تمام جنبه های بازاریابی دیجیتال ، گزارشی راجع به اشتباهات سئویی که باید از آنها اجتناب کرد، نوشته است.
این موارد در اکثر کلاس ها، دوره آموزش سئو به طور تئوری است. دوره سئولب جزو دوره هایی است که به آموزش سئو به صورت پروژه محور می پردازد.
در اینجا برخی از آنها ذکر شده است:
هر کسب کاری می خواهد که در نتایج جستجو رتبه بالایی داشته باشد. استفاده از کلمات کلیدی مناسب می تواند رمز موفقیت باشد.
این همان چیزی است که تحقیق کلمات کلیدی را به بخشی حیاتی از استراتژی سئو شما تبدیل می کند. این موضوع می تواند به شما کمک کند تا بهترین کلمات کلیدی برای رتبه بندی را پیدا کرده و ترافیک خود را افزایش دهید. همچنین می تواند لید های جدیدی به وب سایت شما بیاورد و به کسب و کارتان در افزایش فروش کمک کند.
استراتژی تحقیق کلمات کلیدی بسیار مهم است و می تواند به شما کمک کند تا فرصت های بزرگی را برای کسب و کار خود کشف کنید و در بین رقبایتان برجسته تر باشید.
انواع مختلف کلمات کلیدی می توانند اهداف مختلفی داشته باشند. برای مثال، می توانید از کلمات کلیدی عمومی برای توصیف کسب و کار، محصول و خدمات خود استفاده کنید. این موضوع برای آگاهی از برند (Brand awareness) اهمیت دارد.
برای خاص تر بودن می توانید از کلمات کلیدی حوزه کاریتان نیز استفاده کنید. کلمات کلیدی طولانی (Long-tail) ممکن است لزوماً همان ترافیک کلمات کلیدی عمومی را به خود جلب نکنند، اما از آنجا که هدف جستجو مشخص تر است، می توانند منجر به چشم انداز تجاری بهتری شوند.
هدف از بهینه سازی موتور جستجو افزایش ترافیک ارگانیک به سمت وب سایت شما به منظور بهبود موفقیت در کسب و کارتان است. شما می خواهید در SERP تا جایی که ممکن است بالاترین رتبه را داشته باشید تا مشتریان جدید یا مشتریات قبلی را به خود جلب کنید.
زمانی که شما در حال تولید محتوای با کیفیت هستید، یک مرحله مهم وجود دارد که ممکن است نادیده بگیرید. افزودن تگ های عنوان و متا دیسکریپشن به صفحاتتان می تواند تکنیک های سئو شما را بسیار موفقیت آمیز کند.
در حالی که شما قصد دارید رتبه صفحاتتان را در نتایج جستجو را افزایش دهید، تمام صفحاتتان باید بر اساس آنچه که crawler های جستجو می خواهند پیدا کنند، بهینه شوند. در این حالت، متا تگ ها برای هر صفحه، تمام اطلاعات لازم و چیزی که باید برایش رتبه بندی شود را ارائه می دهند.
یک متا دیسکریپشن می تواند نمای کلی از آنچه که صفحه مورد نظر به آن مربوط است، ارائه دهد در حالی که عنوان همچنین می تواند شامل کلمه کلیدی مورد نظر شما باشد. یک متا دیسکریپشن موثر می تواند نرخ کلیک شما را افزایش دهد و بنابراین بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت شما بیاورد.
واضح و متمایز بودن بسیار مهم است زیرا فقط 160 کاراکتر برای توصیف محتوا و کسب و کار خود دارید. متا دیسکریپشن شما باید مشتریان احتمالیتان را متقاعد کند که بر روی لینک شما کلیک کنند.
با اضافه نکردن تگ های متا، شما شانس خود را برای رتبه بندی و پیدا شدن محتوایتان از طریق کلمات کلیدی خاص، کاهش می دهید.
با آزمایش روش های مختلفی که می توانید محتوای خود را فقط با 160 حرف ارائه دهید ، شروع کنید. مانند یک کاربر فکر کنید تا بفهمید که چه چیزی توجه شما را به بازدید از یک وب سایت جلب می کند.
تصور کنید، شما یک کاربر هستید که عبارت "دوچرخه های مقرون به صرفه" را می خواهید جستجو کنید. شما به متا دیسکریپشن هایی که با عبارت جستجوی شده شما متناسب است، نگاه می اندازید و تصمیم میگیرید که از سایتی بازدید کنید. این دقیقا همان زمانی است که "خطای 404" را می بینید و هیچ محتوایی وجود ندارد.
بسیاری از کاربران با مشکلات مشابهی روبرو هستند و در نهایت از تجربه کاربری نا امید می شوند. پیام مشترک "page not found" می تواند برای همه وب سایت ها اتفاق بیفتد. با این حال ، موارد بسیاری وجود دارد که سبب می شود چنین اتفاقی بیشتر رخ دهد. به عنوان یک صاحب کسب و کار ، حتی ممکن است متوجه نشوید که یک صفحه کار نمی کند.
خطاهای 404 می توانند بر رتبه بندی وب سایت شما تأثیر بگذارند. هرچه تعداد خطاهای شما بیشتر باشد، برای استراتژی سئو شما بدتر خواهد بود.
لازم است بدانید که گوگل در حال عادی سازی (Normalizing) خطاهای 404 است. آنها آگاه هستند که همه چیز می تواند تغییر کند و در نهایت همه وب سایت ها ممکن است دارای چنین صفحاتی باشند. با این حال ، مهم این است که از آنها آگاهی داشته باشید و در جهت حذفشان تلاش کنید.
یک مالک وب سایت که بیش از حد خطا 404 دارد به در واقع به گوگل نشان می دهد که مرتبا وب سایت خود را بررسی نکرده و یا آن را رها کرده است. این موضوع می تواند بر روی کسب رتبه خوب در SERP ها تأثیر منفی بگذارد.
برعکس، می توانید از چک های 404 را برای یافتن صفحاتی که دیگر کار نمی کنند ، بهره ببرید تا اطمینان حاصل کنید که کاربران به صفحه درستی هدایت می شوند.
اگر هنوز در سایت خود با خطای 404 روبرو هستید، اطمینان حاصل کنید که صفحه 404 شما با یک فراخوان عمل (Call-to-action) به منظور بهبود تجربه کاربری، آن را شخصی سازی (Customizing) شده است.
تعداد زیادی اشتباهات سئویی وجود دارد که ما می توانیم هنگام کار بر روی استراتژی خود مرتکب شویم. مشکلی نیست میتوانید مشکلات و سوالات خودتان را در فروم و انجمن سئو بپرسید تا متخصصان این حوزه شما را راهنمایی کنند.
انتهای پیام/