طبق بررسی‌های صورت گرفته شاهد کاهش ۴۴ درصدی اعزام و پذیرش مسافران هوایی در ۷ ماهه نخست امسال هستیم.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در مهر ماه امسال  نشست و برخاست هواپیماها ۱۳ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

در حوزه اعزام و پذیرش مسافر در مهر ماه امسال اعزام و پذیرش مسافران ۲۶ درصد  نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

همچنین در بخش  ارسال و پذیرش بار و پست در مهر ماه، امسال ارسال و پذیرش بار و پست ۲۲ درصد  نسبت به مدت  مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

همچنین در حوزه پرواز‌های عبوری در مهر ماه امسال پرواز‌های عبوری ۵۲ درصد  نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

براساس این گزارش در ۷ ماهه ابتدای امسال در فرودگاه مهرآباد ۵۵ هزار و ۳۲۸ نشست و برخاست و در حوزه پذیرش و اعزام مسافر هم در این مدت ۵ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۴۳۰ مسافر داشته‌ایم که در بخش جابه جایی بار هم ۳۷ میلیون و ۹۶ هزار و ۶۱۱ کیلو گرم بار بوده است.

کاهش ۴۴ درصدی پذیرش مسافران هوایی

گفتنی است، در ۷ ماه امسال نسبت به ۷ ماه سال گذشته در بخش نشست و برخاست هواپیما ۳۳ درصد کاهش، در بخش اعزام و پذیرش مسافر هم ۳۵ درصد کاهش و در بخش بار هم ۳۷ درصد کاهش داشته‌ایم.

براساس این گزارش در ۴۸ فرودگاه اصلی کشور ۱۳۶ هزار و ۹۰۹ فروند هواپیما، در ۷ ماه امسال نشست و برخاست داشته‌ایم و در بخش پذیرش مسافر هم ۱۳ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۳۴۷ نفر مسافر جابه جا شده‌اند و در حوزه بار هم ۱۰۱ میلیون و ۴۷۵ هزار و ۶۶۹ کیلوگرم بار جابه جا شده است که در حوزه نشست و برخاست ۳۲ درصد کاهش، در بخش مسافر هم ۴۵ درصد و در بار هم ۴۹ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۴۴ درصدی پذیرش مسافران هوایی

همچنین در ۶ فرودگاه اختصاصی از جمله کیش، عسلویه، چابهار، قشم و ماکو هم ۱۵ هزار و ۴۷۶ فروند نشست و برخاست داشته‌ایم و در بخش مسافر هم یک میلیون و ۶۸۸ هزار و ۱۶۰ نفر جابه جا شده‌اند و در بخش بار هم ۱۶ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۷۲۲ کیلو گرم بار جابه جا شده است.

همچنین در ۶ فرودگاه اختصاصی شامل کیش، عسلویه، چابهار، قشم، ماهشهر و ماکو، تعداد ۱۵ هزار و ۴۷۶ فروند هواپیما نشست و برخاست داشتیم، که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ در بخش نشست و برخاست هواپیما‌ها با کاهش ۲۸ درصدی، در بخش اعزام و پذیرش مسافر با کاهش ۳۳ درصدی و در بخش ارسال و پذیرش بار و پست با کاهش ۳۱ درصدی مواجه بوده‌ایم.  

سرجمع در مجموع ۵۴ فرودگاه کشور تعداد نشست و برخاست هواپیما در هفت ماهه امسال ۱۵۲ هزار و ۳۸۵ فروند، اعزام و پذیرش مسافر ۱۴ میلیون و ۸۵۸ هزار و ۴۰۷ نفر و ارسال و پذیرش بار و پست ۱۱۸ میلیون و ۹۷ هزار و ۳۹۱ نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در بخش نشست و برخاست هواپیما با کاهش ۳۱ درصدی، در بخش اعزام و پذیرش مسافر با کاهش ۴۴ درصدی و در بخش ارسال و پذیرش بار و پست با کاهش ۴۷ درصدی مواجه بوده‌ام.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار