مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: به منظور نظارت بر فعالیت کشتارگاه‌های طیور و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بازدید سرزده‌ای از این کشتارگاه‌ها صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،علی فاتحی نیا، مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: در این بازدید فعالیت کشتارگاه‌های طیور و وضعیت رعایت مسائل و شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه در شرایط حساس کنونی و وجود ویروس کرونا مورد بررسی قرار گرفت.

او افزود: نظارت و بررسی محموله‌های مرغ زنده از زمان ورود به کشتارگاه تا پایان کار کشتار، بسته بندی، نگهداری و حمل و توزیع به منظور اطمینان از سلامت محصول و حفظ سلامت مصرف کننده از سوی کارشناسان دامپزشکی انجام می‌شود.

فاتحی نیا بیان داشت: کشتارگاه‌ها نقش کلیدی در تامین بهداشت و سلامت عمومی جامعه دارند و هرگونه سهل انگاری در رعایت مسائل بهداشتی می‌تواند آسیب جدی به سلامت جامعه وارد نماید.

او با اشاره به حضور کارشناسان فنی و شرعی در کشتارگاه‌ها گفت: صرفا فراورده‌های خام دامی استحصال شده در کشتارگاه مورد تایید دامپزشکی می‌باشد و به شهروندان توصیه می‌شود گوشت سفید و قرمز مورد نیاز خود را تنها از مراکز مجاز و دارای لیبل شناسنامه سلامت محصول تهیه نمایند.

این مسئول تصریح کرد: بازرسان دامپزشکی بطور مستمر کشتارگاه و واحد‌های عرضه کننده فرآورده‌های خام دامی در سطح استان را مورد بازدید قرار داده و در صورت مشاهده تخلف با متخلفان به صورت قانونی برخورد می‌نمایند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.