معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: با پیگیری‌ها، جلسات مستمر و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های ذیربط، روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن در خراسان رضوی باید شتاب بیشتری بگیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید کمال‌الدین میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بر لزوم تدوین طرح جامع مسکن خراسان رضوی در نقاط شهری و روستایی تاکید کرد و گفت: مسکن، نیاز اساسی بسیاری از خانوار‌های ایرانی است که باید برای آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گیرد و در گام نخست باید نیاز واقعی مسکن استان به صورت مستند استخراج شود.

او بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای تولید مسکن تاکید کرد و افزود: هم‌اکنون برنامه اصلی دولت برای رفع نیاز مسکن، طرح اقدام ملی تامین مسکن بوده که مورد تاکید ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی همچنین یکی دیگر از تکالیف ابلاغی دولت را اتمام واحد‌های باقی مانده مسکن مهر اعلام کرد و ادامه داد: این طرح از سالیان گذشته آغاز شده و باید مشکلات توسط اداره کل راه و شهرسازی جمع‌بندی و برای اتخاذ تصمیم به استانداری اعلام شود تا اقدام مقتضی صورت گیرد.

میرجعفریان بیان کرد: بر طبق مصوبه هیات دولت، دستگاه‌های دولتی می‌توانند اراضی مازاد در اختیار خود را اعلام کنند تا پس از بررسی‌های کارشناسی، تغییر کاربری آن انجام و برای تامین مسکن در اختیار پرسنل خود این دستگاه‌ها قرار گیرد.
 
او وجود بافت‌های ناکارآمد شهری را به عنوان یکی از معضلات مدیریت شهری به خصوص در کلانشهر مشهد معرفی و تصریح کرد: سکونتگاه‌های غیررسمی و روستا‌های ادغام شده نیز جزء این گونه بافت‌های ناکارآمد است که اثرات منفی را در شهر به دنبال داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: همچنین وجود معابر کم عرض، سازه‌های غیرمقاوم، ساخت در کاربری‌های مغایر و عدم داشتن سند مالکیت از مهمترین مشکلات این بافت‌هاست که علاوه بر آسیب‌های اجتماعی می‌تواند در زمان بروز حوادث غیر مترقبه مانند زلزله، تخریب‌های گسترده‌ای را به دنبال داشته و عملیات امدادرسانی به این محلات را نیز با مشکل مواجه سازد.

او برنامه بازآفرینی محلات را از کلیدی‌ترین برنامه‌ها و سیاست‌های دولت بیان کرد و افزود: این برنامه، یک کار میان دستگاهی است و به طور قطع با همراهی تمامی دستگاه‌های ذیربط موفق خواهد شد.

انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.